Gå til innhold
  • Bli medlem

1 Uke i Femundmarka med en 13-åring 2009


polar

Anbefalte innlegg

Vi, er en far, en 20-åring og en 13-åring som har planlagt 1 uke i femundmarka. Vi er rimelig godt utmarksvant, men ønsker råd og positive/negative opplevelser i forbindelse med Femundsmarka. Hvor/ hvilket vann er best å padle? Favorittplasser å slå leir? Og er bjørneopplevelser et tema i "bjørneland"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søk på forumet på "Rogen" og "Femundsmarka" så finner dere mye informasjon. Jeg anbefaler dere å starte på svensk side, fra Käringsjövallen eller Käringsjöen. "Skilsmissebakken" fra Femunden til Roasten er nok litt mye (selv om jeg antar at dere har en Allykano, hvis ikke - definitivt svensk side).

Har møtt ulv på svensk side, men ikke bjørn. Bjørnen er snill den så lenge en ikke har gevær og panikk.

Stort sett greit å finne teltplasser, selv om det noen steder er litt mye skog/stein. Har dere planlagt ruta bedre kan jeg sikkert komme med noen tips om gode leirplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.