Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaring med fjellpulkens transportpulker???


SkogBryn

Anbefalte innlegg

Gokvell.

I vinter har jeg bestemt meg for å gå til anskaffelse av slepetrau. Jeg har prøvd Acapulka endel dager i fjellet, men synes de er litt for dyre.

Er det noen som har erfaring med Fjellpulkens transportpulker. Jeg heller mest mot Veteran, men kanskje noen har erfaring med de som er litt mindre?

Ellers ser jeg fjellpulken har ekspedisjonspulker også. Er det noen som kjenner til fordel/ulempe med de i forhold til trupulkene deres?

Til slutt: Er det noen som har testa de nye pulkene i Xplorer og Xcountry serien?

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert andre her som har mye bedre erfaring. Men nå i helgen skal jeg gå fra Dyranut til Finse med min nyanskaffede

Fjellpulk X-Country 144 Tur/Vare-pulk

http://www.fjellpulken.no/index.php?page=shop.product_details&category_id=7&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=27&option=com_virtuemart&Itemid=18

Jeg har ingen erfaringer med topp modeller i pulker, men gått mye med diverse gamle og veteran lignende pulker.

Er spesielt spent på hvordan feste (spenner) mekanismene funker.

Skal prøve å få lagt igjen en tilbakemelding her når jeg er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligger en del info på følgende tråd

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=11017&highlight=

Jeg kjøpte meg en Fjellpulken Veteran i ekspedisjonsmodell, med stivt ekspedisjonsdrag og ekspedisjons-sele. Dyrt -men du verden for en gjennomtenkt løsning. Mange fester i stål, surrestropper. Meier som enkelt kan byttes ut. Det eneste jeg har og bemerke er at det ikke var noe foring inne i pulken - der er det mye nagler. Kjøpte et 10 mm billig liggunderlag som jeg tilpasset. Veldig godt fornøyd så langt.

Har også en eldre KII med delbart ekspedisjondrag. Har ikke fått testet den enda. Kjøpte den brukt for 2500 kr i vår. Den hadde faste fester i draget , men jeg har kjøpt fjærfester fra Fjellpulken.

De er meget lette å selge hvis jeg vil bytte eller kvitte meg med de.

Tror det er samme skrog og løsninger som på den gamle serien, men nye trekk med flere funksjoner etter det jeg kan se.

Erfaringene mine tilsier at et helt ekspedisjonsdrag er stivest, pulken velter ikke så lett, men er mere tungvindt hvis du skal ha det inne i bilen, eller må bære pulken på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert andre her som har mye bedre erfaring. Men nå i helgen skal jeg gå fra Dyranut til Finse med min nyanskaffede

Fjellpulk X-Country 144 Tur/Vare-pulk

http://www.fjellpulken.no/index.php?page=shop.product_details&category_id=7&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=27&option=com_virtuemart&Itemid=18

Jeg har ingen erfaringer med topp modeller i pulker, men gått mye med diverse gamle og veteran lignende pulker.

Er spesielt spent på hvordan feste (spenner) mekanismene funker.

Skal prøve å få lagt igjen en tilbakemelding her når jeg er tilbake.

Je gleder meg til rapport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.