Gå til innhold
  • Bli medlem

Den beste butikken i Oslo på jakker?


Pizzabudet

Anbefalte innlegg

Annonse

DNT gir også rabatt på Oslo Sportslager (hentet fra nettsidene):

Vår avtale med DNT lyder som følger:

- Opp til en vareverdi på 200,- fås ingen rabatt.

- Varer til en verdi mellom 200,- og 1.500,- får du 10% rabatt på.

- Alt over 1.500,- gir 15% rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for navnet hadde ikke XXL en eneste Gore-Tex jakke i den størrelsen, og Oslo Sportslager hadde kun en, Norrøna Falketind til 4000 kroner, men den ble for trang.

Det er også min erfaring med XXL. Og det gjelder ikke bare jakker.

Svært sjeldent jeg finner noe som helst i den størrelsen hos XXL.

Men de andre butikkene er ikke myye bedre.

Men G-Sport i Storgata hadde ihvertfall en Haglöfs i XXL på fredag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg ble litt skuffa da jeg i forbindelse med Neil Young-konsert i sommer gikk Oslo rundt og kikket på ulike sportsforretninger. Spurte etter "værstingjakka" i hver butikk jeg besøkte, og det var overraskende mange som dro fram en eller annen Helly Hansen, Stormberg eller anna jalla-jakke. Når man ser på f.eks. XXL som liksom skal ha så bredt utvalg så virker det noen ganger som om de bare er interessert i lave priser, og da går de glipp av folk som vil ha tipp-topp vare.. Oslo Sportslager var bra, det skal de ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg ble litt skuffa da jeg i forbindelse med Neil Young-konsert i sommer gikk Oslo rundt og kikket på ulike sportsforretninger. Spurte etter "værstingjakka" i hver butikk jeg besøkte, og det var overraskende mange som dro fram en eller annen Helly Hansen, Stormberg eller anna jalla-jakke. Når man ser på f.eks. XXL som liksom skal ha så bredt utvalg så virker det noen ganger som om de bare er interessert i lave priser, og da går de glipp av folk som vil ha tipp-topp vare.. Oslo Sportslager var bra, det skal de ha.

Klippet fra http://www.klikk.no/friluft/friluftsliv/article320975.ece

TFX skriver "Jeg har brukt Stormberg Geilo i mange år og denne er noe av det beste jakker jeg har hatt. Mye bedre en Norrøna jakka mi."

Ps. Stormberg Geilo er ikke testet, men i steden en jakke til 1200 kroner. Merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt ubrukelig test etter min mening. Her tester man "skalljakker" uten å si hva den skal brukes til - altså burde man heller gi poeng ut fra egenhet i.f.t. et klart forhåndsdefinert bruksområde. Her virker det som om jakken skal brukes til veldig mye forskjellig - herunder traske over Torgallmenningen en høstdag.

Minner meg om en telttest gjort av Forbrukerrådet der man sammenlignet TNF VE-25 mot ymse tresesongstelt. Eneste man får ut av slike tester er å synliggjøre for bermen at det finnes ulike bruksområdene til skalljakker/telt og at noen egner seg bedre enn andre til de ulike bruksområdene. Men når testutvalget er såpass snevert får man heller ikke nok kandidater innen hvert segment til at man får vite hvilken jakke som passer best til det bruksområde man selv har tenkt å bruke den til.

Enkelte blader (eksempelvis Fri Flyt, Utemagasinet og Stayer) har skjønt dette og kjører mer spesifikke tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.