Gå til innhold
  • Bli medlem

randonee vs telemark


dnumgis

Anbefalte innlegg

Annonse

Tror fort bindingen kan oedellegges, og du vil ikke ha stoppere paa dynafit. Tror kanskje dynafit passer best til det hvis du bruker rem....mer "naturlig" feste paa tuppen av skoen.

Jeg har kjoert telemark med randonee og feller ned smaabakker paa vei opp.....men jeg kjoerer ikke telemark til vanlig (har aldri proevde det skikkelig). Med stoevler a la scarpa f1 tror jeg ikke du ville merke store forskjellen bortsett fra at skien ville rotere lettere rundt taaen - med dynafit har du ingen "fjaer" for aa holde helen ned, og saalen vil heller ikke fungere som det.....sli den gjoer i telemark. Problemet er derfor kanskje at det ikke blir stift nok..... (Har heller ikke proevd rando-sko med myk taa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

voldsomt virdningsmoment på tåfestet? hva mener du med det, vil bindingene bli ødelagt pga for stor belastning??

Kommer nok an på bindingen, men jeg tviler sterkt på at gå-modus er egnet til å tåle så stor belastning som du får i en telemarksving. Alt vridningskraft blir jo plassert på et lite punkt foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel, takk for svara. Greia er at jeg har mest lyst til å kjøre telemark i det fri, men hadde vært fantastisk greit å feste hælen om forholdene sku bli for dårlige... men får vel gå for telemarkski da, å slite ned de vanskeligste hanga;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.