Gå til innhold
  • Bli medlem

Coleman generatorproblemer


grensejegeren

Anbefalte innlegg

Hei primusguruer,

Hva er deres erfaringer med Coleman generatorer? JEg har nå tre colemanbrennere:

533, og 2 x 442.

til disse brennerne har jeg kun en generator som faktisk lar meg regulere effekten, kjøpte en reserve som heller ikke fungerer.

Er dette vanlig? må jeg kjøpe generatorer helt til jeg har 3 som fungerer?

Symptomet er at det går fint å fyre opp, men skrur jeg ned effekten så skjer det ingenting, helt til til føles som om det oppstår et lite vakuum, og så dør den sakte ut. skrur jeg bittelitt opp igjen (1-2mm kanskje) så har jeg full effekt igjen.

Den "gode" generatoren fungerer ypperlig på alle tre brennerne, så det må jo være generatoren?

Gode forslag?

Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig problem.

Mulig forslag til løsning:

Sjekk på alle generatorne at rensestrengen kan beveges noenlunde likt.

Sjekk dyseskruen i enden av alle generatorne.

Så, sjekk regulatorn, der du monterer generatorn) det bør være her feilen skjer.

Litt WD40 og en del bevegelse bruker å fikse det meste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg fått to nye generatorer i hus (for 200kr inkl.frakt.. ;))

Disse fungerer begge hetl utmerket. Ingen her som har merket ujavn kvalitet på disse før?

Merket meg at den lille kroken på rensewiren var i en mye mer korrekt vinkel på disse nye, i forhold til de jeg hadde. Kan være spenninger i denne som var problemet kanskje - selv om den "gode" generatoren funket på alle brennerne mine. :D

uansett - til info.

Rune, om du har lyst til å teste de "dårlige" generatorene så kan du få dem, send meg evnt. en adresse på PM.

Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbudet, men jeg har en hel haug med generatorer som skal renses.

Har egentlig litt for mye primuskaos for tida.

Har for mange lakkeringsprosjekt.

Fikk en utrangert 111 og en Optimus 199 her om dagen.

Den sistnevnte er kun interessant i ei samling.

Som primus er den nær ubrukelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbudet, men jeg har en hel haug med generatorer som skal renses.

Har egentlig litt for mye primuskaos for tida.

Har for mange lakkeringsprosjekt.

Fikk en utrangert 111 og en Optimus 199 her om dagen.

Den sistnevnte er kun interessant i ei samling.

Som primus er den nær ubrukelig

Ok, rensejobber blir man alltids lei av :roll: (Jeg har en Whisperlite som en kamerat kjørte på lampeolje her...)

Hva er galt med 199? Svea i 111-klær! :roll: Kanskje noe av en kuriositet den der. Men har brukt den primusen litt med white spirit, og den fungerer jo fint. Minipumpe-systemet er håpløst dog - mye deler for lite funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.