Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig sele til pulk


Vea

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte i går et parti med paris-pulker. Ser fram til å prøve, men først må jeg løse ett problem. Jeg har nemlig bare en sele hjemme, og den okkuperes av barnepulken til junior.

Jeg kan selvfølgelig kjøpe ekstra sele fra fjellpulken til en halv høvding, men spørsmålet er om det finnes andre billige alternativer. Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 7 år senere...

Hei

jeg har ulike sydd ulike seler med D-ringer av gamle hofteremmer til sekk. De brukes både til pulk trekk og snørekjøring, da jeg ikke er spesiellt fornøyd med vanlige snørkjøring seler for salg.

Magasinet har trekk sele:  https://www.magasinet.no/pulk/trekksele-for-pulk

Jeg har også selv et maste klatrer belte fra Jula som både trekk og kjøre sele - funker meget bra!  

http://www.jula.no/catalog/klar-og-verneutstyr/beskyttelse/fallsikring/tilbehor/stottebelte-906220/

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har ikke prøvd Sprekselen, som magasinet også forhandler. Men jeg har sett den fysisk mellom hendene. Jeg så intet dårlig ved den, ingen dårlige syner eller sådan.

Jeg husker ikke hvordan D-ringer var påsatt. Foran er det ikke spenne, men en meget kraftig borre-lås av samme type som på noen blybelter til dykking, hvor de virker utmerket.

Jeg ville ikke betenke meg på å kjøpe det til 400 kr. hos Magasinet, men gir ingen garanti. Og så hadde jeg trekkbelter i forveien.

Ellers er det jo støtte beltet fra Jula. Det er bra og behagelig, men uten skulderremser, som jeg heller ikke savner. Jeg bruker det faktisk for tiden som støttebelte under klatring på tak med karabiner, prusik knute og hele opplegget. Behagelig å stå i.

HIlsen Elgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.