Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til skogsfugljakt\rypejakt i overgangen høst\vinter?


t0bbE

Anbefalte innlegg

Tips til skogsfugljakt\rypejakt i overgangen høst\vinter? Noen som har noen tips i forhold til dette? Tenker da hovedsaklig på haglstrørrelse, choke\trangboring og bekledning! Noen supertips som dere har erfart fungerer\ikke fungerer?

Mvh.

Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De lærde strides :)

22 LR er ett vindutsatt kaliber, 60 meter er maks og det har jeg holdt meg til, men begynner å bli veldig habil der så vil skyte den inn på 80 meter og holde meg til det i helgen.

100m er uansett den magiske grensen der alle er enige om at det er fy fy å skyte på, det blir for langt og kula har begynt å miste svært mye energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr, 6 til rype , 30- 36 grams. Halv og full choke. Nr, 4 til skogsfugl , 30- 36 grams. Halv og full choke. Er ok å gå ned en tallverdi på begge. Maks skuddavstand 25 m. Bekledning . Bruk ull og bomull på tørre dager. Ull og hardshell på fuktige. Tynne hansker inni vindvotter som henger i snor/bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr, 6 til rype , 30- 36 grams. Halv og full choke. Nr, 4 til skogsfugl , 30- 36 grams. Halv og full choke. Er ok å gå ned en tallverdi på begge. Maks skuddavstand 25 m. Bekledning . Bruk ull og bomull på tørre dager. Ull og hardshell på fuktige. Tynne hansker inni vindvotter som henger i snor/bånd.

Har nettopp kjøpt meg noen pakker med 5`er Nitedals Rype Vismut 12\70 til rypa, funker vel godt det også vil jeg tro. 4`er hagl er grovt nok til tiur og hara det mener du? Må ikke ned på 3?

Lurer foresten på om noen har noen tips til hansker som er knallgode på fjell som skog og som har godt grep og likevel relativt varm? Mye dårlige produkter der ute som ikke holder det de lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.