Gå til innhold
  • Bli medlem

Åsnes Ski, og Telemark


runegutt123

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt rettledning:

Mine gamle Atomic Mountain Telemark må byttes ut i løpet av vinter/vår.

Jeg har sett på Åsnes sine ski, og liker det jeg leser om den nye Nato/Ingstad skien.

Hvordan er skien å gå med/kjøre på?

Nansen og Amundsen kan også være aktuelle.

Har vært fornøyd med mine gamle Atomic. Det eneste ankepunktet er at de er skyldig spenn, så derfor må man ha med mye smurning på tur. Jeg går lite/ikke i det hele tatt i prepparerte løyper.

Selv om stilern ikke er penest, og teknikk i forhold til vilje og innsats ikke står i forhold, liker jeg løssnøkjøring.

Er jeg på rett villspor med Åsnes? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv Åsnes Amundsen skia, med 75mm binding. Er rett og slett en suveren fjellski med meget gode gåegenskaper, robust, god såle, bra spenn, rett og slett den perfekte fjellskia etter min mening. Aldri hatt en så god ski før. Perfekt allround ski som er i sitt ess på fjellet med pulk og tung oppakning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har Åsnes Combat og brukar dei til fjellturar/toppturar. Har Riva3 binding på den og brukar skinnsko. Noko direkte køyreski er det ikkje, men går fint å køyre telemark med sjølv med mine kunnskaper;)

Skia er suverene til min bruk. Tåler ein støyt med epoxy'en utanpå. Det liker eg. Tøff bruk tåler den.

Har hatt skia i snart 4år og angrar ikkje det minste på kjøpet av dei. Er fortsatt like fine og heile.

Kortfelle systemet er genialt. I tillegg har eg kjøpt langfellane til åsnes slik at eg kan bruke dei viss eg skal rett opp. Kortfellane er geniale til bruk når ein har lyst til å gå bortover, må sigle ned ein bakke, eller gå oppover(vel og merke ikkje 20grader med pakning)

No kjem eg jo frå nabokommunen der Åsnes kjem frå, so eg kjenner jo ein viss lokalpatrioisme for kjøp av dei, men erfaringa gjer at eg verkeleg kan stå inne for Åsnes sine Combat ski.

Lykke til med kva du ein kjøper. Har faktisk berre hatt åsnes som fjellski, så eg veit ikkje om noko anna som er betre:)

mvh.

Håkon Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell i spenn/hårdhet på Amundsen og Combat nato?

Jeg kommer ikke til å handle ski før til sommerferien, så jeg har god tid. Tenkte å kjøpe annensortering fra webshop til Åsnes.

Hvordan er det med smørefrie Åsnesski?

Jeg har i alle år vært tilhenger av smøring, men ser det praktiske med smørefritt, og er begynt å bli for lat til å smøre underveis.

Så, hvis smørefritt og Åsnes er en bra kombinasjon, skal jeg ihvertfall tenke tanken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 par Rago og en rekke Sondre-ski med smørefritt mønster. Det dårligste føre for smørefrie er kanskje kald nysnø, da kan det lønne seg å "jukse på" litt festesmørning. Men senere på vinteren når snøen blir mer grovkornet blir feste bra. Suverent bra på vår/sommer, (å slippe klister-griset.) Litt dårligere gli på enkelte fører, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.