Gå til innhold
  • Bli medlem

Beerenberg


Stein Øyvind

Anbefalte innlegg

Annonse

eVent membranen synes jeg helt klart er den beste av alle s.k. vanntett/pustende materialer. Har brukt det ca 5 år og jeg går nok ikke tilbake til Gore-Tex eller de andre.

Med bedre mener jeg at det puster betraktelig bedre slik at man slipper den klamme følelsen. Men visst går det å overbelaste slik at du blir svett.

Under -20 puster det dårlig men hvor godt puster egentlig disse materialene når det er kallt?

Anders

Kan jo se på www.eventfabrics.com der er det jo mere å lese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har avtale med Beerenberg om å teste skallklærne deres på tur Rjukan-Tyin i mars.

Var innom dem i går for å se på utstyret, og klærne virket meget bra. Gleder meg til å teste dem i vinter!

Fikk en demo med eVent-membranen vs GoreTex, og jeg kan skrive under på at den banker GoreTex i støvlene mtp utlufting.

Kommer til å legge inn mine erfaringer om disse her på forumet etterhvert når jeg mottar klærne (skal ankomme meg ila kort tid)

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i det ut fra sidene deres, men skallklærne deres er av samme type som alle andre typer skall fra Norrøna, Bergans etc. Forskjellen er membranen, som de mener er mye bedre enn GoreTex.

Merket er et helt nytt norsk merke. De driver og markedsfører seg nå om dagen, så du vil sikkert se mer av dem fremover... De har spots på NRK sporten har jeg sett.

Jeg er selvsagt spent selv på å se kvaliteten på dette, men ut fra deres ambisjon om å banke alle andre på denne typen bekledning går jeg ut fra at de har lagt en del i å produsere gode klær for oss som trives utenfor løypene også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så heldig å komme i kontakt med dem via en kollega.

Vi som skal gå tur har brukt masse forskjellig utstyr opp gjennom tiden, og en av oss var en av de to første til å teste GoreTex for Forsvaret, og har skrevet flere erfaringsrapporter før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei,

Har du fått noen erfaringer med Beerenberg-klærne? Hvordan er Event-membranen i forhold til Dermizax? Er på jakt etter en allround ski/vinter-bukse, og kom over Beerrenberg-buksa på sportsdeal:

http://www.sportsdeal.no/produkter/1133131654/bukser/1149446147/1228226423

Heller mest mot en softshellbukse med forsterkninger på knær og bak, f.eks. Patagonia Backcoutry Guide, men en vanntet membran-bukse med gode pusteegenskaper er også aktuelt.

hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt skallbekledningen fra Beerenberg en periode nå, men kun kortere turer med og uten overnattinger.

Så langt er jeg meget fornøyd. Klærne puster bedre enn goretex og dermizax og er dermed å foretrekke.

Snittet i buksa er tilpasset alpint/rando-støvler så de er litt vide nederst. Imidlertid legger vidden seg på utsiden av leggen, slik at du ikke subber buksebeina sammen når du går.

Jakka passer perfekt med nok lommer på de riktige stedene. Hetta er også fin

Så langt ingen rifter eller hull!

Glidelås helt ned på hver side.

Som sagt, svært fornøyd så langt!

Skal over Hardangervidda over Finse og til Hemsedal fra 2 mars, tenker å skrive utstyrserfaring etter denne turen!

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har prøvd skallklærne fra Beerenberg nå en uke over Hardangervidda, i til dels dårlig vær.

Vi hadde det ikke spesielt kaldt, ca 7-8 minus på det "verste", men det blåste opptil storm fikk vi vite etterpå.

I hovedsak er jeg meget fornøyd. Viktigst er at e-vent membranen er mye bedre enn goretex og dermizax - den puster rett og slett mye bedre. Jeg gikk med tynn ulltrøye under, og selv om skjorta konstant var fuktig (naturlig nok) holdt jakka seg bemerkelsesverdig tørr.

Passformen på jakka er bra, med lommer der de "bør" være. Minus på at brystlommene har tynt for som vinder blåser gjennom når de er åpne (og dermed rett inn på kroppen).

Hetta var litt smal nederst slik at vi merket vinden i kinnene mer enn vi ville foretrukket.

Buksa er noe vid, spes nederst og passer godt alpintstøvler. Jeg ville foretrukket dem litt smalere siden jeg kun bruker disse klærne til bortoverski, men de "buler" utover på yttersiden slik at du ikke subber med beina. Derfor betydde ikke dette nevneverdig. Minus på for små lommer i buksa. Snølåsen er avtagbar.

I sum er jeg ikke i tvil om at jeg kan anbefale - spes pga membranen. Gikk bl.a. sammen med en som brukte Bergans, og jakka hans var søkk våt etter at vi trakk hver vår pulk gjennom løssnøen... Min var som sagt relativt tørr.

I og med at dette er et relativt nytt merke som ikke så mange har prøvd er det bare å spørre hvis noen lurer på noe om disse klærne.

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Har brukt i høljeregn uten å bli våt. Kjenner ikke vannsøylen.

Hadde på tynn bomullsbukse som ble søkk våt og tok på event-bukse utenpå. Tok kun kort tid, så var bomullsbuksa helt tørr, uten kondens i event-buksa. Hadde jakka på, og selv om det som sagt var skikkelig regn ble jeg ikke våt gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har også lurt på hvordan disse klærne er, syntes ikke at de var veldig dyre heller.

bruker nå Canada Goose Expedition Parka til veldig kalde dager nå, er VELDIG fornøyd med den, men om dunjakkene Beerenberg har tåler like mye og jeg syntes de er greie å ha på er det fint å ståtte opp norske firmaer, de er også mye billigere emm min gammle jakke.

Men min gammle jakke holder nok noen år til, har også vaskelig for å tenke meg at noen jakke er bedre enn denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.