Gå til innhold
  • Bli medlem

Utfordring: legg inn ditt aller beste fjellbilde!


Busken

Anbefalte innlegg

Mange fjellforummedlemmer tar mange bra bilder og mange dårlige bilder. Klarer du å plukke ut ditt aller aller aller beste fjellbilde blant de ordinære og halvbra bildene?

Det trenger ikke å være teknisk perfekt med det bør utmerke seg litt på en eller annen måte.

Det kan være din favoritt fordi:

-det er teknisk sett veldig bra

-det gir deg et spesielt minne

-det viser et vant område på en ny måte

-det viser mennesker som gjør noe spesielt

-det forteller en historie

Eller av hvilken som helst annen grunn.

Kast deg utpå. Grav i dypt arkivet. Men husk: Du får bare en sjanse. :D Legg gjerne ved noen ord om hvorfor du liker det bildet du kårer til di favoritt.

Jeg starter med min favoritt. Det er ikke spektakulært og det er teknisk middelmådig, men det vekker minner. Bildet er tatt fra ryggen sør for Høgronden våren 2005. Jeg hadde stabbet meg oppover lia fra Straumbu på noe tunge elendige telemarkski med smale feller. Ved ca 1400moh løsnet den ene fellen lot seg ikke feste igjen. Resten av turen ble det tung fiskebeingange. Vel oppe på ryggen ser jeg motivet som bildet viser. Det ser ut til at skyvene skal komme inn fra vest der de stanger seg inn mellom Storronden og Vinjeronden, men skyene holder seg såvidt på riktige side av passet hele tiden. Det var en god følelse å være på riktig side av værskillet og gå i timesvis og bare kontantere at dittværet ikke klarte å komme over kanten og forsure turen min. B)

post-2487-133474589217_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg synes bildet ditt var dritkult, bare det å se hvordan været "rant" nedover der.

Opplevelsen, erfaringen, minnene, turselskapet etc, har enormt mye å si på det subjektive "beste bildet"!

Jeg sparer meg foreløpig med bildet, men må bare oppfordre til at folk skriver en liten historie bak bildet (som du Busken). Det gir et mye bedre bilde, uavhengig av teknisk kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge inn sitt beste bilde eller favorittbilde, er ikke så enkelt hvis man har flere bilder man enten liker eller setter stor pris på. Jeg har flere, så det ble igrunnen et tilfeldig valg denne gangen. Det spes. med dette bildet, er høstfargene og utsikten til Jotunheimen i bakgrunnen. Synes motivet gir en god og ekte fjellfølelse! :roll:

NB: For bedre visuell virkning (kontrast/farger), bør man forstørre bilde ved å klikke på det.

_________________________________

Rune.

post-34-133474589334_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB: For bedre visuell virkning (kontrast/farger), bør man forstørre bilde ved å klikke på det.

Det ble litt rare farger på min skjerm. Er dette en analogt bilde du har scannet eller?

Jeg velger å legge inn et bilde i fra årets vakreste eventyr. Et sted som jeg neppe kommer tilbake til - Jan Mayen.

post-497-133474589839_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt rare farger på min skjerm. Er dette en analogt bilde du har scannet eller?

Ja, det er et analogt bilde scannet på en hp-multiskriver. Fargene er helt ok på min skjerm.

______________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet er fra Børgefjell i mars i år. Etter en kveld og natt med sterk vind og snøvær våknet vi opp i dette været. Vindstille var det også blitt.

Dette var starten på en uke med knallvær og natt-temperaturer mellom 20 og 25 minusgrader.

post-2519-133474590069_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere andre her, sliter jeg med å plukke ut det beste bildet. Var fristet, som ”kjiver”, til å velge et fra Jan Mayen og Beerenberg jeg også, da det var et eventyr langt utenom det vanlige for min del. :arrow: Hele den turen var imidlertid et blinkskudd, og jeg har store problemer med å velge det beste bildet derfra. Så jeg går i stedet for et bilde fra en annen fantastisk tur, et bilde som jeg allerede har lagt ut på forumet her før:

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=9734

(Hentet fra denne tråden: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=10522 )

Skiftet i stemning underveis, fra å stå på Gjertvassbreen i skodda å blomstre, til åpenbaringen da tåka lettet og Styggedalstindane nedlesset i nysnø dukket opp høyt over oss, gir frysninger fortsatt, 4 år etter. Håpet om finvær på toppene ble til virkelighet da et bittelite værvindu holdt den stunden vi var oppe på øst- og vesttoppen på Styddedalstind, men Gjertvasstind ble slukt da vi var nede i Gjertvasskaret igjen. Å stå i solskinn på store Styggedalstind (2387) med Styggedalsryggen og Storen foran oss, mens skyene drev over egger og tinder, var helt eventyrlig! :!:

(Den turen ble beskrevet her: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=1727 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må bli et bilde fra en tur til Georgia og som jeg har som bakgrunn på pc'n. :!:

Bildet er tatt i begynnelsen av mai og om kvelden ved foten av fjellet Kazbek. Man ser altså østover. Landsbyen Kazbeki ligger i dalbunnen nedenfor og bortenfor dette ser vi fjellene i den østlige delen av Kaukasus.

Masse uberørt pudder her. :arrow: Gjelder bare å komme seg tilbake dit en dag.

post-256-133474590209_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er Langsetervatnet? Finner ikke det på kartet.

Det gjorde ikkje eg eller:P Må ha tenkt på feil plass, rett skal vere Nykkjevatnet.Det er mogleg det er i Sunnylven, eller på grensa? Litt forbi Ljøsetra, postvegen, viss du veit kvar eg meinar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av bildene hittil vil jeg si jeg liker best:

1. espenh img 5896 Kjempefint bilde med fjell, bre, snø og blomster. Feiende flotte kombinasjoner.

2. kjiver med Berenberg. Kjempefint polar-motiv

3.plass delt mellom Gunnars CRW-3434. Stilig komposering

og Nils sitt fra Styggedalstindane. En frysende god stemning.

Men her var det mye fint å drømme seg bort med. 8)

Men det er vel trådstarter Busken som er jury her............. :)

Ravnen sitt bilde har jeg sett før under et annet nik.

Samme person ? :wink:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.