Gå til innhold
  • Bli medlem

Småbarn på tur


Barcelona

Anbefalte innlegg

Hei sann, jeg lurer på om noen her har erfaring med små barn på tur. Har tenkt å ta med guttungen på nesten 1 år en tur i Trollheimen i sommer. Tenkte at turen skulle gå fra Jøldalshytta og inn til Trollheimshytta. Turen er estimert til 5 timer(enkleste rute av 3) og i lettgått terreng. Alternativ tur er fra Gjevilvasshytta og inn til Jøldalshytta, 6 timer, lettgått terreng.

Guttungen er tross sin lave alder, godt vant med å sitte i bæremeis på kortere turer opp til 2-3 timer, selvfølgelig med flere innlagte pauser. Vi hadde tenkt å overnatte 1-2 netter i en av turistforeningens hytter og lurer også på om noen vet om de har mulighet for å tilrettelegge rommet for så små barn, da med tanke på egen barneseng. Har ikke vært i kontakt med turistforeningen om dette, jeg tenkte at det først kunne vært interessant å få høre om brukerne her har egne synspunkter og erfaringer med dette før jeg tok kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Fine turer for små barn på ryggen dette ja.

Jeg tror også turistforeningen er flinke til å legge til rette for småbarnsfamilier. Kanskje litt værre dersom du skal gå i høysesongen, da det ofte ligger folk over alt :!:

Ta en telefon til Trondhjem Turistforening så får du nok svar.

God tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hei sann, jeg lurer på om noen her har erfaring med små barn på tur. Har tenkt å ta med guttungen på nesten 1 år en tur i Trollheimen i sommer. Tenkte at turen skulle gå fra Jøldalshytta og inn til Trollheimshytta. Turen er estimert til 5 timer(enkleste rute av 3) og i lettgått terreng.

Vær obs på at denne ruta bør gås når det er tørt. Svartådalen har mye vegetasjon, spesielt i nedre havdel. Kanskje ikke det beste når et lite barnehode stikker opp av bæremeisen. Ruta fra Gjevilvasshytta til Jøldalshytta er bedre i så måte.

Vi brukte alltid telt når barna var så små, så noen tips om DNT-hytter og barnevennlighet kan jeg dessverre ikke bidra med.

God tur

haldis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.