Gå til innhold
  • Bli medlem

Where is the nicest beach in Norway ??


Polar Bear

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg lever godt med kyllingstempelet.. :) Tar dukkerter i kalde vann hvert eneste år, men skal vi snakke bading (les: nytelse) så skal i alle fall jeg ha det opp mot 20. Ellers er det bare forfriskning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

If you are looking for beaches in Norway you have to visit Jæren. 70km of sandy beaches. Perfect for windsurfing, wave surfing, swimming, fishing and for relaxing in the sun. With the North Sea as the nearest neighbor in the west it can be a fantastic sight in the winter, but also a very nice place in the summer. (If you do not care about the water temperature of course.)

post-4379-133474633407_thumb.jpg

post-4379-133474633418_thumb.jpg

post-4379-133474633423_thumb.jpg

post-4379-133474633426_thumb.jpg

post-4379-133474633429_thumb.jpg

post-4379-133474633432_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dypt uenig. 15 grader går an til en kjapp dukkert, men ikke til å bade i. Bør være ca 10 grader varmere for å kunne bade, dvs være uti en halvtime eller mer uten å bli nedkjølt.

Jeg bader i 10 grader i Tromsø :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for oss som liker oss best under vann. Kommer du dypere enn ca. 10m så har du +4 grader året rundt.

Ganske greit for så vet man hva man har og forholde seg til.

Fire grader er riktig hvis du snakker om dype innsjøer (ferskvann). Saltvann er ikke tyngst ved 4 grader pluss. 8-10 grader er nok mer riktig, men det blir nok kaldere om vinteren dersom det er mye kaldt brakkvann på stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er ike sikker på når saltvann har størst tetthet, men i sjøen er det faktisk +4 grader når du kommer et stykke ned. Var det riktig med 8 - 10 grader så ville vel konveksjonsstrømningen føre til at det var 8 - 10 grader i "dypet", men det er det altså ikke.

Angående brakkvann så er det ikke uvanlig at stor utstrømning av ferskvann fører til at ferskvannet ikke blander seg med sjøvannet, men holder seg i de øverste vannlagene. Dette kan du lett se siden sikten i vannet da blir som å se gjennom en eldgammel vindusrute eller en krøllete plastfolie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.