Gå til innhold
  • Bli medlem

Noko for Norge?


FU

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg synes at egne ruter innebærer at man sperret det området for andre. Det er slik de skal gjøre det i Tyskland som jeg forstod av artikkelen. Det synes jeg passer dårlig med norsk fjellkultur. Man kan åpne noen ruter (eller kanskje alle?) for nakenvandring, men de må også være tilgjengelig for alle. På samme måte som nakenstrandene her til lands.

Jeg lurer på om jeg hadde blitt provosert av å møte en naken person på tur. Sannsynligvis ikke, bare litt forundret. Men når jeg er alene på tur som kvinne hadde kanskje jeg følt meg en smule ubehagelig med å møte en naken mann. Det er bare tull, men slik er kvinner nå engang.

Jeg har forresten en bok av Lars Nilssen der han forteller at han liker å vandre rundt naken, bl.a. i Femund. Han beskriver at noen reagerer agressiv på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk en nudist som syklet i blanke messingen fra nord til sør i Storbrittania. Og det på meget trafikerte veier. Med de 26 oppholdene i rettsaler og fengsel, brukte han maaaaaaange måneder på turen. Helt klart et eksempel på britisk eksentrisitet som burde belønnes med et langvarig opphold i på en lukket avdeling i et mental sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått naken flere ganger. Ikke fordi jeg har noe fetish av noe slag, men hvis det er behagelig temperatur er det glimrende når det kommer en regnskur. I stedet for å pakke seg inn og gå seg svett er det langt bedre å ta bygen som en dusj og kle på seg tørre klær etterpå.

Tror likevel ikke jeg ville gjort dette hvis jeg mot formodning skulle følge røde T'er, ser ingen grunn til å støte eller provosere folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hva loven sier. Det er sikkert en lov som nevner at du ikke kan gå rundt naken i offentlighet. Og da spørs det hvor grensen ligger. Stien over Besseggen på en helgedag er sikkert offentlig. Men å gå rundt i et roligt område hvor du møter ingen eller få mennesker, burde ikke være ulovlig. Men kan jo også ta deg en dukkert naken i et avsidesliggende vann uten at noen blir provosert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loven seier ingenting om at du ikkje kan gå naken men du skal ikkje være til sjenanse

for andre.

Så er spørsmålet kva som kan reknast som "til sjenanse"?

Må jo være enkelt å def "til sjenanse" i denne sammenheng vel!

Ei ung, lekker og velsmidd naken dame må jo bare være hyggelig å treffe langs ei T-rute :D

Ei bælfeit naken merr derimot........................ :D

syns nå jeg personlig da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være enkelt å def "til sjenanse" i denne sammenheng vel!

Ei ung, lekker og velsmidd naken dame må jo bare være hyggelig å treffe langs ei T-rute :lol:

Ei bælfeit naken merr derimot........................ :D

syns nå jeg personlig da

Min definisjon på "til sjenanse" vil raskt bli alle andre enn ei ung, lekker og velsmidd naken dame.... :)

Men nå begynner denne tråden å dra ut litt.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.