Gå til innhold
  • Bli medlem

Storheia 565 moh - 27.09.2008 - Formiddagstur før regn og vind


andersno

Anbefalte innlegg

Driver fortsatt og surrer rundt i lavlandet :???: I dag benyttet jeg sjansen til en rask tur på formiddagen for å komme uværet i forkjøpet - det var meldt sterk vind og regn ut over dagen. :(

Turen har vært beskrevet før, så nøyer meg med å fortelle at jeg la turen oppover om Elgsethytta grunnet tidligere erfaringer med "bading i gjørma" på tidligere turer langs den ordinære løypa. Fra Elgsethytta er det mulig å gå litt opp fra stien og få mer fjellgrunn enn myr, men på grunn av nedbøren de siste dagene var det allikevel temmelig oppbløtt.

Var litt usikker på om jeg hadde siktet riktig inn mot stien opp mot toppen, men overasket meg selv med å komme frem bare 10 meter fra innsteget :D Sleipt underlag oppover og god grunn til å være forsiktig med hvor føttene ble plassert.

Vel oppe var det befriende å se en topp hvor det er minimalt med menneskelige inngrep/bygninger og tilskuerne var på plass i form av en saueflokk som ennå ikke var hentet ned til heimgården. Det var lite vind på turen opp, men på toppen begynte det å blåse litt, men langt mindre enn den varslede kulingen. Men matpakken ble først hentet frem etter at jeg hadde begynt på turen ned og fant et godt le.

På turen nedover fikk jeg øye på "badeplassen" og der var det nå lagt ut trevandringer så jeg valgte den ordinære stien tilbake. Helt udramatisk og vesentlig raskere enn omveien om Elgsethytta. Temperaturen var fin og jeg kom passe svett frem til bilen og kunne sjekke inn heime før lunsj. En flott tur i marka i gråværet, og uten for mye nedbør - det er godt å komme seg ut, selv om det ikke fører til noen førstebestigning.

post-474-133474586124_thumb.jpg

post-474-133474586132_thumb.jpg

post-474-133474586141_thumb.jpg

post-474-133474586152_thumb.jpg

post-474-13347458616_thumb.jpg

post-474-133474586168_thumb.jpg

post-474-133474586175_thumb.jpg

post-474-133474586184_thumb.jpg

post-474-133474586194_thumb.jpg

post-474-133474586202_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.