Gå til innhold
Peder

Snøforhold Jostedalsbreen

Det er 5566 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Er det nokon som har gått Josten på langs i det siste og kan seie litt om snøforholda på Jostedalsbreen i år :) Har det kome like lite nedbør her i vinter som lenger austpå?

Har planer om å gå Bødalsseter-Fjærland i pinsa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk Bødal-Fjærland i månedsskiftet april/mai.

Gikk med stor gruppe, og grunnet lite snø valgte vi å legge om turen fra Erdalen til Bødal, etter at vi hørte om gjennomslag på skii småttene i påsken, noe vi ikke ønsket med 40 mann...

Helt greit å gå over, men det er lite snø, så man bør unngå de værste områdene. Lite snø på Supphellebreen gjorde at snøbroene lå relativt lavt slik at man hadde relativt grei oversikt over sprekkene.

Nedturen fra Flatbrehytten blir jo lettere uten snø da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følgje breførarlaget er det mindre snø enn vanleg (surprise, surprise). Dette har medført blant anna dårlege snøbruer+sprekker på Erdalsbreen, opne sprekker i Lodalsbrekka og Småttene er Småttene. Sjølv har eg tenkt meg avgarde neste veke, men det som i utgangspunktet skulle vere Erdalen-Fjærland vurderer eg no mot Bødalen-Fjærland, ala det ovanståande innlegg. Det er sjølvsagt mogleg å gå opp frå Erdalen, men det tek nok lenger tid enn vanleg.

Ørjan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 5566 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.