Gå til innhold
  • Bli medlem

Frakte brenselsflaske med pumpen eller vanlig kork?


ubernoob

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det dumt å frakte brenselflasken med pumpen i, eller bør jeg skru i den vanlige korken? Er det fare for lekkasje når slangen ikke er

festet til brenselflasken? Hvis det går greit å frakte den med pumpen i, bør jeg likevel slippe ut trykket? Jeg ser at dersom det er trykk, så vil det slippe ut et par dråper med brensel når man skrur til primusen. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lar alltid pumpen sitte på flaska. Bruker Primus omnifuel (med bensin)

Slipper av trykket før den går i sekken. Til nå har den vært 100% tett. Det lille som slipper ut når slangen festes er når pinnen løser ut ventilen på pumpa. Hadde jeg brukt parafin er jeg ikke så sikker på om jeg hadde lagt den rett i sekken.

----

MEN:

Jeg setter alltid på en plastplugg over gjengene på pumpa under transport. Dette for å forhindre "møkk" inn i systemet. Pluggen har ingen tettefunksjon. Tenkt at jeg skulle dra innom et firma som driver med hydraulik og få en topp med gjenger og pakning i bunn, men det har blit med tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar også pumpen sitte i flasken. Slipper ut trykket. Har ikke opplevd lekkasje så langt.

Tidligere tok jeg ut pumpen, men jeg fant aldri en smart måte å pakke den ned på. Jeg synes at pumpen var litt eksponert for skade når den var tattt ut og begynte derfor med å ha den i falsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri våget å trøkke flaska med pumpa på ned i sekken. Det er et svært svakt punkt, og en pumpe koster nok (MSR sin koster rundt 600kr) til at jeg velger å ha korken på under transport.

Pumpa er jo mye mindre beskyttet hvis den pakkes separat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.