Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppfyring av Coleman


grensejegeren

Anbefalte innlegg

Har testet litt med mine Coleman brennere.

Ifølge instruksjonene så skal man pumpe, holde en fyrstikk inntil, og skru på full guffe.

På mine tre brennere (442, Apex II, 533) gir dette HV-bål - hver gang. Det funker jo, men flammene står en drøy halvmeter opp over brenneren inntil den varmes opp og brenner pent.

Så, jeg testet på 442 og 533 å gjøre slik jeg har gjort i over 10 år med slangebrenneren Apex II:

Pump ca 30 drag.

Hold fyrstikk inntil brenneren

Åpne sakte, og stopp så fort det er en svak flamme som holder seg. ca 1/4 omdreining på hendelen.

Det er lurt å holde fyrstikken der en liten stund, så det ikke slukker.

Pump 30-40 drag.

etter ca 20-30 sek så er flammen rolig og blå, da skrur jeg på full guff.

Dette funker hver gang, og gir en rolig opptenning, uten høye flammer.

Mon tro hvorfor Coleman anbefaler å skru på full guff?

F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er meget godt fornøyd med min Coleman 533. At den ikke trenger forvarming er jo genialt. Når jeg fyrer den så gjør

jeg det samme som du, men jeg har den på full guffe når jeg tenner den.

Har ikke peiling hvorfor det må være full guffe når den skal tennes, skal prøve ut din metode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.