Gå til innhold
  • Bli medlem

Skid och fisketur i Börgefjell


Wieuv

Anbefalte innlegg

Hei! Vi är två Svenskar som liker å gå på tur i fjellen,likaså fisking.Vi planerar nu eventuellt

för en skidtur med pulka i Börgefjell påsken 09.Tanken våran var att utgå ifrån Simskaret,over Golverskardelva videre til Simskardvatnet.Väl framme ved Simskardvatnet hade vi tänkt pröve med lite isfisking,håper at de finns fisk i vatnet.Läste ett inlegg tidigare skrivet av TL Jan 08,att de er ikke fisk i Simskardvatnet,vilket vi tycker er merkeligt då den har forbindning med andre vann.Är det noen som har erfaring og vet noe? Kan de va att fisken är vädigt vanskelig til at få og bite?Tacksam for svar.Mvh Wieuv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt artig at du spør om dette. Vi diskuterte dette en del på en tur inn dit på Søndag. Leste akkurat i en bok av Lars Monsen der han skrev at Simskardvatnet skal være fisketomt. En kjenning av meg påsto at det skulle være tatt store ørreter her i det vannet. Han hadde lest det i en hyttebok.

Det er enkelte vann som er helt fisketomme på grunn av at det er så lite næringsinhold og jeg trodde Simskardvatnet var ett av dem.

Det er ellers nok av fiskevann, men husk å ha lang isbor!

Jeg vet altså ikke status, men mulig det blir en tur til innover dit seinar igjen, så da skal jeg i hvert fall sjekke det!

Kjell Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret Kjiver! Vi kommer nok att följa planerde rutten iallafall, om vaere tillåt.Håper de finns noen fisk der,annars spiser vi medhavd mat.Förstår att isen är tjock ved den tiden på säsongen,vi har borforlangare.Intressant spörsmål,håper på fler inlegg.Hilsen Wieuw og Erik B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.