Gå til innhold
  • Bli medlem

Hodelykt


Thrusthamster

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en lykt med brukbart lys, og strøm fra et alkalisk batteri med mulighet for å ha batteriene i en pose man kan ha i nærheten av mageregionen. Petzl Zoom har jeg hørt hadde mulighet for et sånn oppsett, men det virker som at den er vanskelig å få tak i den nå.

Noen som veit om noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har denne silva lykta selv http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=64526

Her er det mulighet for å bruke en batteripakke med ledning som man kan ha på kroppen. Synes selv at denne lyser veldig bra.

jeg har samme lykten og er også godt fornøyd. bruker den en del på ski om vinteren, samt i mørket til fjells på høsten. syns det er veldig bra batterikapasitet på den (uten at jeg har så mange andre lykter å sammenligne med vel og merke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også Silva http://www.xxl.no/shopping/ShowItem.aspx?id=64444, bruker den spesielt på turer på ski i mørket, suveren. Pass på å skru av lyset når en møter andre løpere for å ikke blende, batteriet har jeg også klart å ødelegge da den sto til lading i en måned :D Det batteriet som fulgte med var ikke bra (varte ikke fra By til Tverrelva engang), kjøp et godt batteri som holder. Har ikke hatt problemer med lykta i kulde, snakker da om ikke kaldere enn -20 c. Men det er mulig at den varer lengre under mildere forhold, vanlig at batterier gjør det.

Batteriet er perfekt i sekk, rompetaske eller thermodrikkebelte. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, den Silva-lykten så ut til å passe.

Har LED-lys noen svakhet mot kulde som er verdt å nevne? Hvilke temperaturer hadde du brukt den i jarmol?

Det kaldeste jeg har brukt den er vel kanskje nærmere 10 minus på skitur i Nordmarka. Var vel i den kaldeste perioden her i vinter. Merket ikke noen svakhet i forhold til lys da, som jeg kan huske. Har også brukt den i kraftig regnvær uten problemer, i tilfelle noen som lurer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.