Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan nyte naturen... (Utskilt)


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Mener Fjell Forum har blitt mer og mer likt Turistforeningens Fjell og Vidde.

Alt skal bare være raskt og kjapt.

En dags tur til ditt og to dagers tur til datt.

Etter flere ukesturer i sommer blir det heller uinterresant

å lese om disse raske raida til tilfeldige 2000 meter topper.

Opp og ned i en rasende fart.

Er det ingen som har tid til å nyte naturen lenger.

Ligge i et område i dagevis og bare få med seg skiftingene i døgnet og været.

Har til og med lest om toppraider på FF over to-tre dager der bilen brukes som basecamp.

Helt uforstålig for en som liker teltlivet eller bare under åpen himmel.

Savner turraporter med annen profil enn raids.

Dette er utkilt i fra https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=13473

Mod (Kjell Iver)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Er litt enig med deg der Dag!

Jeg både liker å gjennomføre egne toppraid og lese om andres, men flere langturrapporter hadde ikke vært å forakte. Jeg synder jo litt sjøl, for jeg var på en 10-dagerstur for kort tid siden som jeg ikke har nevnt stort om. Men været var så dårlig og jeg gjorde et par småtabber som jeg skjemmes over i forhold til veivalg, og vil ikke utdype det nærmere :lol: Men jammen var det fint å sitte på Gråberget og se 1200 meter rett ned mot Nærøyfjorden den ene dagen vi fikk litt godvær! Synd det aldri ble Vindeggi, men det hadde blitt for mye stress. Hadde jeg vært alene derimot... Hardanger rakk vi aldri pga de nevnte tabbene, men Grøndalen mellom Vossaskavlen og Hallingskeid var en perle! Vi lå "værfaste" der en dag og fikk opparbeida oss et visst forhold til området.

Ellers har jeg en slags "Hold kjeft-avtale" med nabokompisen om skauområder vi vandrer i og fyrer leirbål og overnatter under åpen himmel i. Det er jo fritt fram for andre å finne ut av det på egen hånd, så jeg føler meg ikke som en egoist der. Men vi er navla sånn at vi foretrekker å være i fred for folk på disse turene. Men det er artig når andre skriver om ukjente trakter.

Herlig er det med sånne turer, ikke minst som motvekt til et toppraid. Ingenting er som skau etter tinderangling, da er man tilbake i sitt trygge og lune hjem.

Bilovernatting bør helst være en løsning i siste liten pga improvisasjon eller dårlig tid. Det kan jo være på sin plass av og til ellers også, men helst bør man ligge i telt eller under åpen himmel, og helst ikke ha noen vei i nærheten. Det er da det gode og gamle villmarkslivet holdes i hevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg noe kritisk til noen av det jeg oppfatter som "fasiten" til hvordan man skal opplevde fjellet. Det er mange prioriteringer som tilsier at man ikke har mulighet til å ta ti dager i fjellet, og og man bare har to dager til rådighet en gang i blandt, skal det da bety at man skal settes i bås? Hadde målet med turen å oppleve været og steke seg egg og bacon til frokost hadde man kanskje heller tatt med seg teltet til bymarka og ikke et område som man må kjøre langt for å nå.... Det kan jo hende det er noen som bare har en eller to dager til rådighet, og da kan det jo være kjekt for noen å se hvordan man får til en tur på en begrenset tid...

En dags tur til ditt og to dagers tur til datt.

Etter flere ukesturer i sommer blir det heller uinterresant

å lese om disse raske raida til tilfeldige 2000 meter topper.

Opp og ned i en rasende fart.

Hadde jeg hatt tid og mulighet, kanskje jeg hadde stekt egg til frokost, men tid og sted passer ikke alltid, men det virker som om det er en fravikende forståelse for at dette faktisk gjelder ganske mange av FF's medlemmer. Ankommer man stedet man skal gå fra klokken 00.00 og skal gå avgårde klokken 05.30 neste dag, så er det ikke alltid mulighet for å hive ut et telt og lage seg store og svære frokoster.

Er det ingen som har tid til å nyte naturen lenger.

Ligge i et område i dagevis og bare få med seg skiftingene i døgnet og været.

Har til og med lest om toppraider på FF over to-tre dager der bilen brukes som basecamp.

Helt uforstålig for en som liker teltlivet eller bare under åpen himmel.

Savner turraporter med annen profil enn raids.

Om du er lei av å lese om turrapporter der det å nå fjelltoppene er målet, så må du kanskje være litt selektiv i valget av de rapportene du leser....

Men det finnes heldigvis mange forskjellige fasiter. Visst alle hadde fulgt samme fasiten hadde det jo blitt folksomt der noen søker stillhet og ensomhet.. :lol:

Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askogvoll, helt enig. Skal ikke glemme at mange nærmest bor rett ved fjellfoten og kan oppleve vær, lys mv hele året som om de var i fjellet. Og i stedet for å gjøre noen få turer på x antall dager kan man gjøre 50 eller 100 turer på alt fra 2-3 til 12-15 timer. Jeg gjør sistnevnte, ordtaket å være plommen i egget har aldri passet bedre... Og hvis noen er i tvil, dette er en tradisjonell måte å drive (fjell-) friluftsliv på her i nordvest. Og i dag, uten sidestykke den vanligste formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener Fjell Forum har blitt mer og mer likt Turistforeningens Fjell og Vidde.

Alt skal bare være raskt og kjapt.

En dags tur til ditt og to dagers tur til datt.

Etter flere ukesturer i sommer blir det heller uinterresant

å lese om disse raske raida til tilfeldige 2000 meter topper.

Opp og ned i en rasende fart.

Er det ingen som har tid til å nyte naturen lenger.

Ligge i et område i dagevis og bare få med seg skiftingene i døgnet og været.

Har til og med lest om toppraider på FF over to-tre dager der bilen brukes som basecamp.

Helt uforstålig for en som liker teltlivet eller bare under åpen himmel.

Savner turraporter med annen profil enn raids.

Som toppsamler føler jeg meg truffet av det du skriver. Det blir liksom ikke til at jeg skriver om rolige vandreturer innover Gråhø med unger og slikt på slep, tenker at det er ikke så interessant for andre. Skriver helst om toppturer til steder som ikke er beskrevet hundre tusen millioner ganger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Alexander!

Er det ingen som har tid til å nyte naturen lenger.

Nyte naturen? Jeg er en av de som ikke har mulighet til å ligge 10 dager i fjellet sammenhengende slik livssituasjonen er nå. Derfor blir det mange "raid". Men jeg nyter naturen likevel. På min måte...

Ser ingen grunn til at turrapportene må komme rett etter turen. Når nettene blir lange, smultstanken brer seg i de tusen hjem, fellelimet løsner og det aller meste på forumet dreier seg om valg av randonèestøvler og primus, da trenger vi en saftig rapport fra Hurrunganes snøfattige, bratte, brutale fjellsider og egger overvunnet av en turinspirert eaa i bare stuttbukser...

Enig med deg i det Busken. Spar kruttet til november/desember eaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ikke uenig med noen her :D

Jeg tar jo endel sånne toppturer sjøl, og har god underholdning i å lese turrapportene fra tinderanglere. Ofte blir jeg nok litt misunnelig også, for mange av turene har jeg ikke kapasitet til å gjennomføre sjøl sånn teknisk sett.

Jeg blir også direkte sur når noen i nabolaget hjemme påstår at toppturer bare er konkurranse og noe nymotens tull, og at før kunne man nyte naturen på en annen måte.

Men det er noe med samfunnet som gjør at man har altfor dårlig tid :)

Arbeidslivet er nesten altoppslukende, og i tillegg har man som regel en altfor stor omgangskrets. Regner ikke med noen enighet her, men det er for meg komplisert å ha venner som ikke deler samme interesse. Da er man egoist om man drar på langtur og ikke tenker på deres interesser. Av den grunn har jeg sjelden fått gå på langtur. Var 10 dager på Hardangervidda i 2002, 9 dager i Trillemarka i 2003, og 10 dager i området mellom Aurlandsfjorden, Nærøyfjorden og Bergensbanen i år. Men hadde det vært opp til meg ville jeg tatt 2-ukersturer hver sommer.

Saken er at jeg har altfor mange venner til tross for at jeg er usosial, og i tillegg så finnes det altfor lite ferie.

Og naboen hjemme priser seg lykkelig fordi han har få bekjentskaper, for da kan han leve ut sin sanne livsstil hele tida. Må si jeg forstår han godt!

Toppturer i Jotunheimen og lignende passer for meg best som en helgetur, fordi jeg vil ha knallvær, og det varer som regel ikke lenge. Da blir det fort en eller to dager med toppraid. Tviler på at jeg orker så mye mer, for håpløs som jeg er blir jeg deppa i dårlig vær på sånne steder. Men håper på ei mirakelhøstuke i heimen om noen år...

Om andre vil skrive om turer av en eller to ukers varighet ville jeg sett på det som en berikelse for forum. Men jeg gjør det jo ikke sjøl :lol:

Samfunnet fører til en altfor stressende livsstil, og det resulterer ofte i svært komprimerte turer, men de turene er jo med på å berike livet og gi det mening! Jeg tenker alltid med glede på de sprøe og kortvarige turene jeg har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som har tid til å nyte naturen lenger.

...

Savner turraporter med annen profil enn raids.

Hva i all verden vet du om hvordan jeg nyter naturen Dag? (følte meg sånn litt truffet av innlegget ditt :) )

Mens du gir et bra svar kan du lese følgende turrapport fra i går:

Målet var Mjøsa/123moh, norges største innsjø.

Med sine 468 dype meter er den et fint turmål for blant annet Gjøviks befolkning.

Man går ut ved Mac'ærn og videre ut til Mjøsstranda,

her finner man nyslått og forsøplet gressplen med et par krakker tilgjengelig for stumpen,

skulle man bli litt sår under føttene.

Med en engangsgrill fra europris og noen billige pølser fra rema,

er dette også et bra alternativ til klasserommet på HIG for studenter.

Er man heldig får man oppleve det rike plante- og dyrelivet langs Mjøsa,

og treffer man riktig på døgnets tid, kan man også beundre Mjøsas hvite svane; Skiblander.

Norges eneste hjuldamper i drift, som i følge navnet, alltid seiler i medvind.

Dyrearter du ganske sikkert vil se er Måke, Stokkand, Mc'Donalds papir og litt ymse skau.

Mjøsidyll!

(og Dag, jeg satt på samme benk i ~4t, på stedet hvil, uten å stresse, uten å springe, uten å svette, bare nyte)

post-1657-133474577032_thumb.jpg

post-1657-133474577253_thumb.jpg

post-1657-133474577267_thumb.jpg

post-1657-133474577288_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener Fjell Forum har blitt mer og mer likt Turistforeningens Fjell og Vidde.

Alt skal bare være raskt og kjapt.

En dags tur til ditt og to dagers tur til datt.

Etter flere ukesturer i sommer blir det heller uinterresant

å lese om disse raske raida til tilfeldige 2000 meter topper.

Opp og ned i en rasende fart.

Er det ingen som har tid til å nyte naturen lenger.

Ligge i et område i dagevis og bare få med seg skiftingene i døgnet og været.

Har til og med lest om toppraider på FF over to-tre dager der bilen brukes som basecamp.

Helt uforstålig for en som liker teltlivet eller bare under åpen himmel.

Savner turraporter med annen profil enn raids.

Pjatt og Tøv Dag G…..

Først trodde jeg du bevisst ville provosere litt; ut fra flere andre tråder hvor du slenger med leppa om samme tema, velger jeg å tro du faktisk mener dette oppriktig??

Nå i 08 har jeg hatt gleden av å være på tur med snart et titalls hyggelige turfølger på 2k’er, og ingen av disse klarer jeg å plassere i båsen du setter de eller undertegnede.

Vi har rett og slett frydet og gledet oss på tur!

Ble denne turen din i våres for tøff, slik at du heller velger angrep på oss som fortsatt driver 2k samling, fremfor å innrømme egen ”smertegrense”?

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=13144

Ja, jeg har sikkert sovet 5 eller 10 gangen i bilen ifht til deg, men sannsynligheten for at jeg har 5 eller 10 gangen i telt i høyfjellet ifht til deg er nok ikke langt fra 100% heller….

(I hvert fall ikke statistisk sett)

Så vær snill og legg av deg ”fasiten” på hvordan man skal kose seg i fjellet :D

For øvrig regner det i Lom…., skrevet i bilen, dog teltet like ved :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, folk springer fort i skyttergravene etter et innlegg som kanskje ikke var så diplomatisk formulert av Dag, men han kan jo ha et poeng da. For meg strekker heller ikke tiden som regel til for så mange lange turer, og jeg storkoser meg med brorparten av de korte turene jeg har, enten de er dagsturer eller omfatter en overnatting i telt. Men opplevelsen og hele følelsen har en tendens til å bli litt annerledes når man en sjelden gang har tid til å ta seg en flerdagerstur, gjerne med tur.

Men å rakke ned på andre former for turliv synes jeg blir smålig. Det viktigste er tross alt at man kommer seg ut og får naturopplevelser, slik eller slik. Langt bedre enn å tråle kjøpesentre eller ligge foran tv'n å se sport en søndag (nå får jeg vel sportselskere på nakken, men det får så være...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten skrev:

Huffda, folk springer fort i skyttergravene etter et innlegg som kanskje ikke var så diplomatisk formulert av Dag, men han kan jo ha et poeng da.

Ja jeg måtte vel vente meg både maskingeværsalver og kanonild etter

å ha pekt nese etter racerturistene og enkelte 2000 meter samlere.

Er ikke redd for en frisk debatt, FF skal vel ikke være et søndagsskoleblad.

Men slike innlegg som Håvard serverer gidder jeg rett å slett ikke å kommentere.

Har heldigvis fri 8 måneder i året så jeg kan ta det med ro og ikke være racerturist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si temperaturen på tråden steg betraktelig etter at Dag G la inn "brannfakkelen". Han definerer jo bare sitt eget friluftsliv og det er hans fasit. Jeg hadde nok begynt å kjede meg etter ei uke i teltet på samme plass, men så hadde sikkert andre kjedet seg på mine turer. Vi er jo skrudd sammen litt forskjellig. Noen må fise over flest mulig topper på kortest mulig tid, mens andre sitter ved et fiskevann i dagesvis. At det ene er bedre enn det andre blir som å sammenligne epler og appelsiner.

Jeg er selv "toppsamler", noe jeg ikke var klar over før jeg dumpa innom Fjellforum i fjor, og jeg går etter mottoet: "Ingen topp er for liten".

Siden jeg har fjellene rett utenfor stuedøra blir det stort sett dagsturer, og jeg trives like godt på 500 som på 1500 meter.

Til slutt håper jeg eaa får tilbake skrivekløen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

essem skrev:

Hvordan ser ditt friluftsliv ut i de resterende 4 månedene?

Nei de resterende 4 måneder er sørgelige med hensyn til friluftsliv.

Begrenser seg til turer på dekk.

Ser nå litt fugleliv og en nise eller en hval iblandt.

For øyeblikket har vi en våk (antagelig) inne i et lagerrom

og jeg bruker en del tid på å prøve å få denne ut i dagslys,

noe den er lite interresert i.

Skottene synes jeg er tullete som driver på der nede.

Let the fucking bird die, they says.

Men du hverden så mye en får med seg i de resterende 8 månendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var en grei brannfakkel Dag-G. Jeg oppfatter deg ikke slik at du definerer hva som er fasit for korrekt friluftsliv, men du tillater deg å pirke litt på 2000metersamlere og andre toppomane. Det har blitt mye fokus på smådetaljer og raids om topper og humper over 2000 moh på dette forum. Men nåde den som sier noe negativt om 2000metere, jeg har da fått pepper selv også. Det er jo bare å skrive rapporter fra egne turer, så vi får litt variasjon i turrapportene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten skrev:

Huffda, folk springer fort i skyttergravene etter et innlegg som kanskje ikke var så diplomatisk formulert av Dag, men han kan jo ha et poeng da.

Ja jeg måtte vel vente meg både maskingeværsalver og kanonild etter

å ha pekt nese etter racerturistene og enkelte 2000 meter samlere.

Er ikke redd for en frisk debatt, FF skal vel ikke være et søndagsskoleblad.

Men slike innlegg som Håvard serverer gidder jeg rett å slett ikke å kommentere.

Har heldigvis fri 8 måneder i året så jeg kan ta det med ro og ikke være racerturist.

hvis du ikke har noe hyggelig å si til 2000metersamlere eller topper over 2000meter kan du bare drite i å si det. er målet ditt å få folk til å "forstå" at 2k-samling er bortkastet og meningsløst kan du bare gi deg med en gang, ingen hører på sånt vås.

er enig med folk lenger opp i tråden, du rakker ned på folk som går turer som stiller krav til god fysikk og erfaring, mens det virker som du ikke greier halvparten selv engang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke har noe hyggelig å si til 2000metersamlere eller topper over 2000meter kan du bare drite i å si det. er målet ditt å få folk til å "forstå" at 2k-samling er bortkastet og meningsløst kan du bare gi deg med en gang, ingen hører på sånt vås.

er enig med folk lenger opp i tråden, du rakker ned på folk som går turer som stiller krav til god fysikk og erfaring, mens det virker som du ikke greier halvparten selv engang ;)

Hvorfor skal han drite i å kommentere noe som opptar ham i et forum hvor nettopp et slikt tema er aktuelt og som er åpent for diskusjon? Fordi turbo-klovner som deg selv og noen til liker å skryte av hvor kjapt dere klarer å løpe traverser og ikke ønsker innblanding av andre enn de som dyrker jamaicansk sprint i god Bolt ånd i oppoverbakke? Ikke for å pirke men noe av det dummeste jeg leser her på forumet er rapporter fra "gutterommet" som bl.a den gira Mayhassens historier, forresten, det som topper idiotien er Lyn-Gordons fanskare som i nesegrus beundring åpenlyst skryter av snurrebassens bravader...

Tvert imot er det garantert mange som mye heller ønsker historier om det å nyte naturen, ikke løpe den, det er derfor befriende å lese at andre også reagerer på turboprinsenes sprintløp mot de 300+, innleggene ligner på en latterlig idrettskonkurranse,: Hvor kjapt klarer du å hoppe mellom 2000m topper og på mest patetisk vis skjule skrytingen av det etterpå? Premie: Årets kjappeste begravelse...

Liten advarsel, selv om jeg vet at den neppe glir gjennom den sørpa av fjelltur-rocke-celler som tydeligvis har erstattet de vanlige i knottene deres: Døden er der før dere aner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har nå litt sans for Mayhassen jeg.

Han gjør ting utradisjonelt og tørr å gå solo.

Men du verden for et tempo han raser rundt i.

Liker å lese om Theodor Caspari, "The Grand Old Man" i norsk vandreliv.

Han skriver glimrende dikt for den som har tid til å lese sånn.

De to siste linene i dette diktet burde Majassen og andre racere ta inn over seg........

Det svever et land i det skinnende blå,

ei stoltere vet jeg at nevne,

men vil du dit opp over dalene nå,

to stridene ting må du evne:

Ti først må du seile med ørnen avsted,

høyt, høyt over jorden og kavet,

og så må du vite at senke deg ned,

og krype med mosene lave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gjeng! Følgende anbefales: les de turrapportene som virker interessante, la de andre som virker kjedelige/teite/arrogante/samleraktige/forlangteltturpåsammestedaktig/formange2000mpåendag ligge i fred til andre.

Det kan ikke være artig for Mayhassen å bli "hengt ut" på denne måten. Eller å svare Dag G med at han ikke har klart halvparten selv en gang. Hva er poenget? Vi trenger dere begge her inne både med rapporter, erfaringer og innlegg med meninger - uten at dere skal bli skutt ned med slike angrep.

Denne type utsagn gjør at vi får færre turrapporter, da har Fjellforum og alle her inne tapt.

Kort sveip innom trådens egentlige tema: Eaa, du skriver lengst, med mest innlevelse og med de beste bildene, så kom for all del tilbake! Det er greit å gå turer som du har gått i etterkant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter deg ikke slik at du definerer hva som er fasit for korrekt friluftsliv, men du tillater deg å pirke litt på 2000metersamlere og andre toppomane. Det har blitt mye fokus på smådetaljer og raids om topper og humper over 2000 moh på dette forum. Men nåde den som sier noe negativt om 2000metere, jeg har da fått pepper selv også.

Du må gjerne spre din misnøye med 2000-meterne ”snilen”, men hvorfor er det så viktig å kritisere andres måte å oppleve fjellet på? :!: Du samler kommunetopper. Er det en så mye mer korrekt måte å komme seg ut i naturen på?

Til de som måtte ha et behov for å tømme sin frustrasjon over at andre bruker fjellet annerledes enn dem selv, finnes det flere tråder her på forumet om det meningsløse med å samle på 2000-metere:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=1762&highlight=samle+2000%2A

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=9404&highlight=samle+2000%2A

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=1539&highlight=samle+2000%2A

Det er jo bare å skrive rapporter fra egne turer, så vi får litt variasjon i turrapportene.

Veldig enig med deg der ”snilen”! :!:

Det kunne med fordel vært større variasjon i turbeskrivelsene her inne.

Noen må fise over flest mulig topper på kortest mulig tid, mens andre sitter ved et fiskevann i dagesvis. At det ene er bedre enn det andre blir som å sammenligne epler og appelsiner.

Et poeng det virker som enkelte sliter kraftig med. For meg ville det være kjedelig å sitte ved et vann i flere dager eller å bare gå fra hytte til hytte. Må opp på toppene, helst de høyeste, men lavere duger også i rikelig monn innimellom (i år har jeg faktisk flere topper under 700 moh enn over 2000). Jeg går på toppene da det gir meg størst glede i naturen, andre ligger ved et fiskevann i dagesvis og gledes mest av det… Så hva er problemet?

For en gjeng! Følgende anbefales: les de turrapportene som virker interessante, la de andre som virker kjedelige/teite/arrogante/samleraktige/forlangteltturpåsammestedaktig/formange2000mpåendag ligge i fred til andre.

Det kan ikke være artig for Mayhassen å bli "hengt ut" på denne måten. Eller å svare Dag G med at han ikke har klart halvparten selv en gang. Hva er poenget? Vi trenger dere begge her inne både med rapporter, erfaringer og innlegg med meninger - uten at dere skal bli skutt ned med slike angrep.

Denne type utsagn gjør at vi får færre turrapporter, da har Fjellforum og alle her inne tapt.

Nettopp!

Godt innlegg Magnus!

Hva poenget er undres jeg over også…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gjeng! Følgende anbefales: les de turrapportene som virker interessante, la de andre som virker kjedelige/teite/arrogante/samleraktige/forlangteltturpåsammestedaktig/formange2000mpåendag ligge i fred til andre.

Må si meg litt enig, samtidig som det må være lov å etterlyse en større bredde i turrapportene uten at absolutt alle 2k-samlerne tar helt av.

Blant de morsomste turrapporter jeg har lest nylig er Tom Stensakers rapport fra den siste skitur i marka:

http://www.tomstensaker.no/index.php?option=com_content&task=view&id=208&Itemid=9

Denne skituren gruser selv de mest nerdete kanskjeenny10meters2kturrapport. Er utrolig artig med sånne gærninger som Tom Stensaker (og ikke minst han som dukker opp etterpå). :!::!: Mere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg litt enig, samtidig som det må være lov å etterlyse en større bredde i turrapportene uten at absolutt alle 2k-samlerne tar helt av.

Blant de morsomste turrapporter jeg har lest nylig er Tom Stensakers rapport fra den siste skitur i marka:

http://www.tomstensaker.no/index.php?option=com_content&task=view&id=208&Itemid=9

Denne skituren gruser selv de mest nerdete kanskjeenny10meters2kturrapport. Er utrolig artig med sånne gærninger som Tom Stensaker (og ikke minst han som dukker opp etterpå). :!::D Mere!

Hehe, ja Stensaker er en gærning! :D Har hørt at han har nærmest slitt i hjel fem av bikkjene sine :!:

http://www.langrenn.com/-jeg-har-ikke-noe-sosialt-liv.4495411-1743.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å pirke men noe av det dummeste jeg leser her på forumet er rapporter fra "gutterommet" som bl.a den gira Mayhassens historier, forresten, det som topper idiotien er Lyn-Gordons fanskare som i nesegrus beundring åpenlyst skryter av snurrebassens bravader...

Tvert imot er det garantert mange som mye heller ønsker historier om det å nyte naturen, ikke løpe den, det er derfor befriende å lese at andre også reagerer på turboprinsenes sprintløp mot de 300+, innleggene ligner på en latterlig idrettskonkurranse,: Hvor kjapt klarer du å hoppe mellom 2000m topper og på mest patetisk vis skjule skrytingen av det etterpå? Premie: Årets kjappeste begravelse...

Liten advarsel, selv om jeg vet at den neppe glir gjennom den sørpa av fjelltur-rocke-celler som tydeligvis har erstattet de vanlige i knottene deres: Døden er der før dere aner!

Ahh, inspirasjon! Gled deg til ny rapport snart kvikk :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Mayhassen, jeg har ikke kritisert din eller andres forhold til naturen.

Bare påpekt at det ikke er min stil.

Andre får gjøre hva de vil og ikke hoppe i skyttergravene

så fort de får høre andres meninger.

Hva skulle vi med debatt og forum dersom alle var enige.

Du burde ha spart deg for slikt Mjøsa søppel du prestere lenger oppe.

Gjentar at Dag G skrev tidligere:

Ja jeg har nå litt sans for Mayhassen jeg.

Han gjør ting utradisjonelt og tørr å gå solo.

Men du verden for et tempo han raser rundt i.

Liker å lese om Theodor Caspari, "The Grand Old Man" i norsk vandreliv.

Han skriver glimrende dikt for den som har tid til å lese sånn.

De to siste linene i dette diktet burde Majassen og andre racere ta inn over seg........

Det svever et land i det skinnende blå,

ei stoltere vet jeg at nevne,

men vil du dit opp over dalene nå,

to stridene ting må du evne:

Ti først må du seile med ørnen avsted,

høyt, høyt over jorden og kavet,

og så må du vite at senke deg ned,

og krype med mosene lave.

Dette får du tåle uten å gå bananas........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har nå tolket det så hen at du ikke akkurat favoriserer "noens" måte å ferdes i fjellet på, og sier at du ikke har forståelse for den slags atferd. Men jeg synes nå allikevell at du "Dag" bør holde deg for god til å kalle Mayhassens innlegg for Mjøsa Søppel. Virker nesten som om du hopper mer i skyttergraven selv synes nå jeg...

Bare påpekt at det ikke er min stil.

Andre får gjøre hva de vil og ikke hoppe i skyttergravene

så fort de får høre andres meninger.

Hva skulle vi med debatt og forum dersom alle var enige.

Du burde ha spart deg for slikt Mjøsa søppel

Dette får du tåle uten å gå bananas........

Pass nå bare på hodet ditt selv når du hopper i din egen skyttergrav :!: .. Er sunt med en debatt om hvordan man skal ferdes i naturen, men jeg tror ikke at "noen" har gått bananas selv om du påstår det. Selv om du er overrasket over at du får svar på tiltale kan du jo ta det som et innspill i en debatt du søker..

Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.