Gå til innhold
  • Bli medlem

Magnetknappar i Bergansjakke


Jørgen Grebstad

Anbefalte innlegg

Eg sende nettopp inn mi over tre år gamle Bergans Snowdrift jakke pga øydelagd glidelås og ikkje minst fordi ho lak vatn i store mengder. Etter testing fekk eg mail om at eg skulle få ny jakke (flott sørvis, Bergans!)

Modellen Rask fristar mest i valet av ny jakke. Men eg er skeptisk til ein ting, nemleg magnetknappane, og advarselen om at desse kan forstyrre kompass, sendar/mottakar m.m.

Eg skal klare fint å halde kompasset vekk frå knappane, så det er ikkje problematisk. Men må eg rekne med at min Tracker skredsøkar ikkje vil fungere skikkeleg når eg har på meg denne jakka?

Bergans advarer mot at "enkelte" skredsøkarar kan bli forstyrra, veit vi noko om kva for nokre av dei? Er enkelte merke meir utsette enn andre?

Eg held til på Sunnmøre og det ligg an til mange dagar på ski der skredsøkaren bør med....

Har nokon svar på noko av dette?

Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann!

tror ikke merke eller modell av skredsøker har så mye å si, for de fungerer jo etter samme prinsipp alle sammen.

Kan egentlig ikke tenke meg att den lille magneten det er snakk om kan ha rare innvirkningen, egentlig, men advarselen

må vel være der.

At den forstyrrer kompass på mindre enn 10cm avstand er liksom ikke avskrekkende.

, men hvis du er usikker, så finn deg en jakke med vanlige knapper eller borrelås :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.