Gå til innhold
  • Bli medlem

111T som lekker parafin når avslått


grensejegeren

Anbefalte innlegg

siden jeg er så godt igang med spørsmål idag;

Min gode gamle 111T lekker litt. Noen som vet hvorfor?

Det som skjer: Jeg forvarmer, og fyrer opp. null problem. Så stenger jeg av, kjøler ned litt, og slipper av trykket i tanken. fortsatt ikke noe problem.

Det er da en del parafin igjen på tanken.

Men: hvis jeg da lar den stå, f.eks. over natten, så pipler det ut parafin av dysa, med påfølgende soting, osing og fæle flammer under neste forvarming.

spindel og pakkboks er ikke så veldig gammelt, men det er kanskje der problemet ligger?

Tips mottas med takk!

Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere muligheter, f.eks slitt sete som nåla på spindelen stenger mot.

Prøv av likevel først å justere rensenåla ett knepp (ei tann) ut slik at du kan vri spindelen litt lenger.

dsk

PS

Fortell hvordan det går.

DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende du kan lage en "setefres" ved å slipe til et bor, også skave litt av messingen.

Du bør ikke bruke drill til dette!

Noe spissere vinkel en vanlig, men flatere enn spissen på spindelen.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt mer nå, og ser at det faktisk ikke er fra dysa lekkasjen kommer. (!).

Det ser ut til at det lekker fra der det perforerte røret kommer opp under indre/ytre brennerskall. Loddinger som er gått dukken?

Mon tro om dette er mulig å fikse? Lekkasjen er ikke stor, men kjedelig å måtte tømme tanken hver gang man skrur av....

Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvaret har masse deler til disse primusene. Inkludert komplette brenner sett. Jeg er så heldig å ha en kompis som har kontakter,og

ha skaffet meg en ny brenner "free of charge". Den gamle har jeg i back-up. Kanskje jeg skal forsøke å fikse den. Den begynte å brenne skjevt og endte opp med å bare bli flammekaster. Kanskje en ny dyse er tingen, men siden jeg fikk hele brenner-uniten var det enklere å bytte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt mer nå, og ser at det faktisk ikke er fra dysa lekkasjen kommer. (!).

Det ser ut til at det lekker fra der det perforerte røret kommer opp under indre/ytre brennerskall. Loddinger som er gått dukken?

Mon tro om dette er mulig å fikse? Lekkasjen er ikke stor, men kjedelig å måtte tømme tanken hver gang man skrur av....

Fredrik.

Du trenger nok en ny.

I farta er Finn på Slattum den første jeg kommer på

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14322649&sid=xz7cba98YsT785724&WT.svl=Link

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.