Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatreutstyr..


hakonmar

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å invistere i eit sett med kamkiler. Alternativa er BD camelots C4 eller Wild country Tech Friends. Nokon som har erfaring med wild country sine. Eg har brukt BD sine og er godt nøgd med dei, men er åpen for forslag.

Samt lurer eg på å kjøpe eit Hex set, men ser at nokre har slynger(wild country), mens andre har vaier(BD). Har brukt slynger og syns det fungerer fint, men kanskje nokon har synspunkt på dette.

Bestemt meg for å kjøpe DMM nøtter, då desse har muligheten for å gå opp ein halv størrelse ved å snu dei.

mvh.

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

C4 må være det beste som er av kammer på markedet, jeg kommer iallefall aldri til å kjøpe noe annet. Når det gjelder microkammer så ere ingen ting som slår Alien..

Hexer trenger man engetlig ikke, men kan være kjekt å ha innimellom, da med slynge og ikke wire.. Et tips er å kjøpe tri-cams :)

Bra du har bestemt deg for DMM kiler, Wallnuts er noe av det beste som noen gang er laget til klaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil påstå att alle selvstendige rack bør inneholde litt camalots, men hvor mange og hvilke størrelser kommer ann på hva og hvor du klatrer.

kjøp 0.5 - 2 og suppler med like eller andre etter behov. Camalots koster litt mer, men er veldig gode. buy nice or buy twice!

(Den ekstra rekkevidden kommer med en liten vektbestraffelse også, hvis du lurte på det.)

Wallnuts er fine de, men det er stoppers og rocks også, kommer veldig ann på hva slags stein man leker på.

Vanskelig å bli missfornøyd med ett sett kiler :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på kiler er det vel mykheten i legeringa som har endel å si. De fleste kiler på markedet har en ganske god utforming, men billige kiler har som regel en for hard eller for myk legering. Har opplevd at "billig" kiler har poppa ut, men wallnutsen bare setter seg bedre.

Har ett par wild country kammer, fungerer helt fint....men camalots er som alle andre har sagt, enklere å sette og enklere å ta ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.