Gå til innhold
  • Bli medlem

Padling Vassfaret


afc

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Annonse
  • 5 måneder senere...

Jeg har padlet den turen ja, opp og ned. Dvs det ble vel like mye bæring som padling :) Det går grusvei hele veien som man kan trille på. Nevlingen er fin å padle på og det er en veldig kort bæring til nedre Grunnvann. Så er det litt lenger og brattere opp til øvre Grunnvann, der tok vi kanoen på hjul oppover veien. Fra øvre Grunnvann til Suluvann er det litt lenger og det er lite padlebart. Men når man først har kommet til Suluvann så er det et veldig flott område. Fine teltplasser i begge ender og en på høyresiden (sett oppover dalen). Fra Suluvann er elva ganske stri oppover så der er det ingen padling. Har dog sett folk komme ned elva med kajakk en gang.

Jeg har vært i Vassfaret flere ganger og valgt "brøtningshelga" (tømmerfløyting) hver gang. Det er en fin helg å dra dit og få med seg den tradisjonelle brøtningen med det samme. Har pleid å være i slutten av mai tidligere. Følg med på www.heddalen.no. Isåfall må man merke seg at Magasinet i vassdraget er fylt opp i denne sammenheng, så det er lite vann i helga. Brøtningsdagen slipper man ut vann for fullt og da stiger vannstanden til langt over normalen overalt. Pass på å slå opp teltet på sikker grunn :D De tre nevnte teltplassene ved Suluvann er hvertfall sikre. Jeg holdt på å gå i fellen ved øvre Grunnvann for der holdes vannet igjen og stigger langt over sine bredder :-) Vannsleppet holder jo dessuten helga ut så da kan man padle elva hjem på søndag (eller ned til Grunnvann på lørdag for for å se brøtninga).

Om man er lysten på en topp vil jeg anbefale å finne veien opp på f.eks. Likkistefjellet på siden mot Flå. Fantastisk flott der oppe med utsikt over hele Vassfaret. Vet ikke om det går sti, så ta med kart/kompass eller gps.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.