Gå til innhold
  • Bli medlem

Nå begynner duejakta igjen..


Kjøler`n

Anbefalte innlegg

Annonse

Ringdue smaker litt mindre vilt enn rypa. Særlig fjellrypa, som kan være veldig vill i smaken (verdens beste mat!)..

Jeg pleier alltid å henge rypene 60 døgngrader for å få dem skikkelig fine, men duene bør ikke henge mer enn 40, da de har levd mye på korn og ikke tåler like mye henging. Det er min mening i alle fall..

Duene kan tilberedes som rypa: Kok kraft på skroget og stek brystfiletene som biffer. Evt kan man brekke ut brystbeinet med begge filetene på og ta dem i ovnen. (eller i folie på grillen!) For ikke å snakke om i ABU-røykeren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt noen duer?

Har sjøl vært å jakta nedi Romedals-bygden ett par turer,men synes det har vært lite med fugl i år.

Øystein

Eh... Forsøkte å snike meg inn på gås forrige dagen (Tangen). Da var det 9 gjess + 18 ender NESTEN innafor skuddhold! Pokker ta de nye fisepatronene... Da de reiste, for det gjorde de jo brått, så letta hele jordet med den nevnte 9 gjess + 18 ender + 250 duer som satt rett bak jordetoppen 40 meter fra buskene mine som jeg jo ikke hadde sett! Trudde jeg skulle gjøra på meg da jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det hjulpet stort med blyskudd? Jeg har ikke redusert rekkevidden på skuddene etter at jeg begynte med bismuth.

Har forresten 4 duer på fryseren nå. Godt å få varmet opp litt til rypejakta...

Duer er duer og gås er gås. Ikke strekk skuddholdet på gås, uansett patroner! Og blyforbudet hjalp i allefall ikke...

-Tror jeg går over til rifle på gås heretter, hvis bare almenningsbestyrer'n til slutt skjønner at GÅS og AND ikke er SKOGSFUGL!!! (Det er forbud mot riflejakt på skogsfugl her omkring. Problemet er at enkelte i ledelsen muntlig mener at det "selvsagt" også gjelder på gås også, fordi den kanskje er i skogen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.