Gå til innhold
  • Bli medlem

handle i usa! for å gjøre dere misunnelige! :)


johnpd

Anbefalte innlegg

ikke at jeg har handlet i usa for å gjøre dere misunnelige, men jeg forteller dere om det for å gjøre dere misunnelige :D

nå er d kun få dager til turen går til usa og alt er bestilt, og blir levert innen jeg kommer fram :wink:

Hilleberg Allak norsk pris 6700 jeg har betalt 3650 inkl petzl e-lite lykt og div pakkposer og stasj

Mammut barryvox pulse norsk pris 4000 jeg har betalt 2120kr

exped downmat 7dlx norsk pris ca 1500kr jeg har betalt 860kr

tilsammen har jeg spart ca 5500kr

hehehe

måtte bare :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forklar, og lær bort!

dsk

Uhm... Å kjøpe på salg har sine fordeler. Hvis du trenger noe og du har tid til å vente på salg er det alltid hyggelig å betale bare 50% av normal pris. Men det henger så mye annet i butikken som også har 50-70% rabatt. Jeg kommer alltid hjem med en pose full av ekstra billige ting som jeg kanskje strengt tatt kunne ha vært foruten. Jeg mener, noen ekstra undertrøyer er kjekt å ha, men hvor mange trenger man egentlig? Mannen min har nå 3 par fjellsko, hvorav 2 par kjøpt på tilbud. Han har også 3 vadebukser, en ny hjemme, en ny på hytta og en hjemme som begynner å bli slitt. Selvfølgelig er alt kjøpt med 50% rabatt. Jeg har 2 ganske sammenlignbare ryggsekker, en som jeg hadde fra før og en som sitter mer konfortabelt på skitur og som kostet bare kr. 1300. Spart 500 på normalpris. Men jeg har kanskje gitt ut kr. 1300 for mye? Jeg har nettopp kjøpt enda et par hansker til fjellskiturer. Endelig pustende GTX hansker til under kr. 600. Jeg har ligjende fra før som ikke puster og et par dykke dunhansker, men de dekket ikke helt behovet mitt. Det siste teltet vi kjøpte skulle erstatte det forrige teltet, men ble kjøpt et år for tidlig før de forrige var helt utslitt. Men et godt telt på salg lar man jo ikke ligge...

Tja, så lenge du bruker alle ting du eier regelmessig, er de verdt kjøpet. Hvis de får sjanse til å støve ned, eier du for mye og har dermed brukt for mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til New York til høsten. Det skulle ikke være noen her som vet om noen gode sportsbutikker der...?

Kommer sikkert til å handle litt over der, men ofte så er det innmari artig å bare gå å glo. Norske sportbutikker er jo elendig utstyrt så når jeg er utenlands bruker jeg oppsøke gode butikker for å ta spennende stash i nærmere øyesyn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til New York til høsten. Det skulle ikke være noen her som vet om noen gode sportsbutikker der...?

Kommer sikkert til å handle litt over der, men ofte så er det innmari artig å bare gå å glo. Norske sportbutikker er jo elendig utstyrt så når jeg er utenlands bruker jeg oppsøke gode butikker for å ta spennende stash i nærmere øyesyn :D

Har bare en kommentar

REI

(www.rei.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan raskt spare over 50% ved å kjøpe på salg i Norge også.. Men da må man være litt på hugget :)

Eks fra tidligere kjøp:

Marmot alpinist X skalljakke fullpris: 4990,- Salg 1990,-

Lowe Alpine summit 65+15 fullpris: 2990 Salg 860,- (demo)

Lowe Alpine goretex lue Fullpris 499,- Salg 200,-

Åsnes Rago m/kortfell Fulllpris:2500+? Sal 1499,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.