Gå til innhold
  • Bli medlem

fiske i området rundt blåfjellenden?


Kristianrk

Anbefalte innlegg

Annonse

Det spørsmålet har jeg ventet på.

For to uker siden, ble det fisket i ånå nedenfor hytta, med godt resultat. Det viser at auren har kommet tilbake.

Men det er ikke stor fisk.

I vannene mellom Fidjadalen og Lysefjorden, er det også kommet fisk. Jeg snakket med en kar som hadde fisket i Flørlivannet.

Det har hele tiden vært fisk i Fidjavannet og Månvannet. I løpet av de siste årene er det kommet til masse småfisk, slik at det er langt mellom de store. Jeg har for et år siden, sett at folk har fått fisk på oppmot kiloet i Fidjavannet.

(Det er også fisk i Grønatjødnå, mellom Fidjavannet og Månvannet, men den har ikke vært lett å lure.)

Jeg har ikke kontroll på om det er fisk i Jomfrulegervannet (Norvannet), opp av Blåfjellenden mot Flørli, men det er i alle fall fisk i småvannen som ligger mellom Jomfrulegrervannet og Mikkelshytta, og jeg mener det renner vann fra disse ned mot Blåfjellenden.

På spørsmål til bonden som holder til på Mikkelshytta, om det var mulig å fiske i småvannene, så var svaret: fiska... må bare fiska. Det tyder på masse småfisk.

Jeg har ikke hørt om fisk i Leitesvannet, som ligger på veien fra Hunnedalen mot Blåfjellenden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei,

tek opp den tråden her siden eg har litt info å komma med.

Har fiska og lege i telt ved Leitesvatnet ein fin sommarkveld. Ingen vak, ingen småfisk i bekkane rundt vatnet og trur derfor ikkje det er fisk her i heile tatt (kanskje nokre få store).

Jomfuvatnet; ingen fisk ingen vak her heller.

Telta ved Øvre Flørlivatnet ein anna sommarkveld med fint ver og ingen vind. Ingen vak eller noko teikn til fisk her heller. Fann derimot at det var fisk i littla hoggarvatn, småfisk som gjekk langs land som nok har slept seg gjennom tunnelen frå Blåstøldalen. Denne må vel med tid og stunder sleppa seg ned i Store hoggarvatn så då kan det kanskje bli ein god stamme med røye her..? Ellers så er det bekkerøye Rundavatnet og elva nedenfor denne. Fin elv, men mykje fisk.

Ellers så var det flott at det har begynnt å komme fisk oppover Blåfjelldalen. Fin elv der som egnar seg for flugefiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.