Gå til innhold
  • Bli medlem

bunn til Lavvo


c-span

Anbefalte innlegg

Føler meg litt dum når jeg spør om dette, men undrer...

Hvilken vei bør ligge ned på en bunnduk i lavvoen. Duken er som en kraftig teltduk i polyester, den har en røff side (som utsiden på en ytterjakke) og en glatt side med tapede sømmer.

Ser for meg at den røffe siden må ligge ned, for å holde fukt ute. Men den ville jo også være mest komfortable å ha opp og inn i Lavvoen..

Er det noen fasit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fasiten har vel de som har laget den... send en mail til produsenten, og fortell oss om svaret!

Jeg lurte på det samme første gang vi skulle bruke nyinnkjøpt bunnduk i min Frisport-lavvo, men akkurat da var det lite tid til teoretisering, for å si det sånn. Så da ble det "røff" side ned etter 3 sekunders fundering. Men har egentlig ingen begrunnelse for hvorfor, bare en magefølelse om at slik skulle det være. Kan ikke skjønne annet enn at duken er og blir vanntett uansett hvilken vei den ligger. Vi snakker ikke akkurat om high-tech materialer med fuktransport den ene veien, men ike den andre....

Åh - det er sant: På frisport lavvo er klipsene som man fester bunnduk til teltduk med festet i en reim som er sydd fast på den glatte siden. Tok det som et hint om at den ru siden skulle ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg pleier å legge den røffe siden opp på min bunnduk, ser for meg at "membranet" vil bli ganske fort ødelagt om det ligger opp der man beveger seg o drar utstyr, sekker og lignende på, på undersiden ligger det jo tross alt (som oftest) mykt, deilig og rolig mot gresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig at jeg har misforstått men trodde den glatte siden skulle ned?!! :D

Mogens

Vanntett blir det uansett. Gjør det du liker best :D

På min duk er det noen klips for å feste bunnduk til veggduk. Disse klipsene er montert på en slik måte at det er naturlig å anta at den røffe siden skal ned, den glatte opp. Men - da blir det glattere oppå duken. Vet ikke om den røffe siden er ment som en sliteforsterkning eller noe slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanntett blir det uansett. Gjør det du liker best :)

På min duk er det noen klips for å feste bunnduk til veggduk. Disse klipsene er montert på en slik måte at det er naturlig å anta at den røffe siden skal ned, den glatte opp. Men - da blir det glattere oppå duken. Vet ikke om den røffe siden er ment som en sliteforsterkning eller noe slikt...

Vanntett blir det nok ja, men tror det er mer behagelig å ha den glatte ned av flere grunner. Hvis det ikke kan festes begge veier så er jo saken klar :roll: .

Mogens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.