Gå til innhold
  • Bli medlem

Amerikanske nettbutikker


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Annonse

Prøv på moosejaw.com

Prisene der ligger på ca. halvparten av norske priser. Husker ikke helt hvilke merker de fører, men de har mye Petzl og Black Diamond klatreustyr.

Sist gang jeg bestillte fikk jeg tingene etter ca. en uke.

Ved å bruke "whale" som kode i handlekurven får du 15% rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke handlet FRA norge, men har handlet og tatt med (da jeg bodde i USA) fra følgende som har gode priser..

Rei.com

alpenglow.com

EMS.com

backcountry.com

overstock.com

det finnes mange, mange andre - google is your friend! Selfølgelig også EBAY UK, tyskland, danmark osv..(hvorfor det ikke finnes i Norge...). For elektronikk, er det mange EBAY selgere som er villige til å sette lapp på produkten som 'gift' altså ikke toll-pliktig - hovedsakelig butikker fra kina o.l. Men for det fikk jeg faktisk en steadicam helt fra bombay uten problemer igjennom EBAY...

Du kan handle alt igjennom www.ishopusa.com, men det bør være en større handletur da frakten er ikke billig (50 USD oppover) - de samler alt fra alle nettbutikker du kan tenke deg (og flere du hadde ikke tenkt deg) og sender det videre. Veldig greit hvis enkelte butikker nekter å sende utenlands...Jeg har ikke brukt dem enda, men de skal være skikkelig...MVA eller moms slipper du desverre ikke. Som nevnt i andre tråd, det er nesten ikke tollavgift/'tariff barriers' når det gjelder stortsett alt bortsett fra mat, alkohol og tobakk (og tunge våpen - strange reading the tariff laws...sic..). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket ut en del nettbutikker i statene mht andre ting, og det er greit å bestille en del om du skal få det billig, prisen for å få sendt "småvarer" hit overskrider ofte det du sparer på å bestille "over there".

Her er for orden skyld satsene som tollvesenet bruker for å se om du har bestilt over 200 norske kroner, og må fortolle:

http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler eBay, særlig om du skal komme deg unna tollen. De fleste storselgerne på eBay har også priser som er godt under butikkpris. Klart at en stor nettbutikk kan virke mer seriøs, men har selv opplevd at slike har gjort feil, og at det har vært vanskelig å rette opp i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan anbefale å handle fra www.backcountry.com der kan du chatte direkte med folka som jobber der om du er i tvil eller vil vite mer om de forskjellige produktene. for shipping,hvertfall av større pakker vil jeg anbefale www.jetcarrier.com de har brukbare priser,og om du sender med dem kan du bestille akkurat hva du vil,uavhengig av om nettbutikken ikke sender alle merker utenlands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Backcountry.com og Moontrail.com. Dette er anerkjente butikker, og alt har gått på skinner de gangene jeg har bestilt utstyr fra de. Du får sporingskode, og varene blir sendt fra butikken en dag eller to etter bestillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.