Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakt og fiske ved Eidsmangen - Våler i Hedmark


Øystein_S

Anbefalte innlegg

Familien er i ferd med å bygge hytte ved Eidsmangen Våler i Solør - Hedmark. Jeg er glad i å fiske og jakte. Er det noen som vet hvor får man kjøpt jakt- og fiskekort for området. Jeg har søkt på inatur.no uten resultat.

Forøvrig tar jeg gjerne imot jakt-, fiske- og turtips for området. Vi gleder oss veldig til å utforske stedet til fots, på ski og med kano!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 8 måneder senere...

Jerntjernet kryr av ørret, og etter det jeg vet, fortsatt uten minstemål :wink: Er vel Bergesiden JFF som styrer kortsalg, og kort er å få kjøpt på Radio/TV i sentrum samt hos et par private langs veien mellom Eidkrysset/RV210 og bomkassa. Står skilt "Fiskekort". Eidsmangen er også rimelig bra, men er nok å anbefale med båt :)

Ellers kan jeg anbefale Fjellåa tidlig på sesongen, kan gå hele åa ned fra Damkoia (østsiden av Eidsmangen) til Vålmangen. Kan treffe på fin ørret der. Isfiske er jeg dessverre ukjent med da det gjelder Våler Vestmark.

Men er masse andre steder også, forhør deg med hyttenaboer etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.