Gå til innhold
NJB

Primus Litech Trek Kettle vs. Optimus Terra Weekend

Anbefalte innlegg

At et titanbelegg skal kunne løsne høres naturstridig ut! Et slikt belegg er lagt på elektrolytisk, altså i et elektrokjemisk bad der titan binder seg til grunnmaterialet i et noen mikrometer tykt belegg.

Jeg regner faktisk med at når runegutt sier titanbelegg så mener han teflonbelegg, men det kan han selv oppklare. Et teflonbelegg vil kunne løsne ved høy varme, produsentene advarer da også mot slik bruk. Bobler i teflonbelegget kan også oppstå. Det er dessuten lett å lage riper i.

For at et titanbelegg skal "løsne" må stekepanna smelte, og så sterk varme bruker vel de færreste.

Jeg er faktisk så fornøyd med titanbelegg at alle stekepanner i heimen nå har titanbelegg. Uslitelig er det og.

Hvor har du info om at belegget i alu-settet er elektrolytisk påført?

Det står i beskrivelsen at det er et belegg...oslo sportslager sin beskrivelse sier at den har flere lag med belegg, noe som i mine ører høres ut som noe som er sprayet på...

Hvis det hadde vært elektrolytisk påført, ville iallefall jeg som prodsent opplyst om dette, da dette er helt overlegent i forhold til å blegge noe med f.eks spray.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.