Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda nord-sør


Espen K

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei. Fiskekort på Hardangervidda er et kapittel for seg. Du vil kanskje trenge 4-5 forskjellige fiskekort på denne turen. I tillegg er mange vann private. Se på dette(http://www.numedal.net/fjellstyre/Uploads/Images/steder_bygninger/fiskekart.jpg) kartet fra Øvre Numedal fjellstyre. Rv7 vil du trenge kort over Eidfjord, Ullensvang og Haukeli. Hvis du vil ha noen avstikkere, så vil du trenge for flere områder også.

Dette systemet er uholdbart. Jeg pleier å kjøpe for tiden jeg skal være der i ett område, og så fisker jeg hvor jeg vil. Også i private vann. Du får kjøpt kort på turisthytter og utsalgssteder i området, og på inatur.no

Jeg vil anbefale en slukstang du kaster langt med, og sildesluker(lange tynne). Noen skjesluker(spesial) i blankt og kobber er også bra. Mark er bra for å sikre middagen i elvekulper og bekker, men er som regel ikke nødvendig. Det er varierende når på dagen, og i hvilket vær det er best å fiske i. Det er stort sett fisk overalt. Hardangervidda er så stor at jeg tror det er veldig få som har oversikten over alle godvann i øst, vest, sør og nord på vidda. Ha snøret i vannet, så får du nok fisk.

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei.

Jeg jobber for tiden somr resepsjonist på Haukeliseter Fjellstue.

Det er faktisk sånn at Hardangervidda er delt opp i mange områder, men de stats eide Fjellstyrene på Hardangervidda, har godt i sammen, og laget et felles fiskekort. (du kan også kjøpe fiske kort seperat for hvert område, med en varierende pris.)

Men skal du derimot helt ned til haukeliseter, så paserer du gjerne Haukelijeger og fisk sitt område, og gjerne vågslid, som ligger utenfor hardangervidda. da må du ha seperate kort for disse.

Prisen på fiskekort for alle statsalmenningene samlet er: 300 for ei uke, og 500kr for en sesong.

Statsallmeningene som ingår her er: Ulvik, Eidfjord, Ullensvang, og Røldal statsalmenning.

Kort for du ivertfall kjøpt her på Haukeliseter Fjellstue.

Skulle det vere andre spørsmål ang fiskekort/fiske generelt.

Send oss en mail på [email protected]

eller ring på tlf 35062777

Fjellhilsen

Erik Giskeødegaard

www.haukeliseter.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.