Gå til innhold
  • Bli medlem

SOLID fjellbukse


åbbårn

Anbefalte innlegg

Har revet i filler Bergans Skogshorn buksa mi på innsida nederst. Blitt verre og verre i løpet av åra. Skulle hatt ny bukse som virkelig tåler å vasse i kjerr og kratt, da det er mye av det der jeg fisker.

Buksa skal også holde vann ute. Spekulerer litt på Norrøna recon og noen Arc Teryx modeller. Noen som har erfaring med disse eller eventult andre. Blir glad for alle meninger og erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Spekulerer litt på Norrøna recon og noen Arc Teryx modeller. Noen som har erfaring med disse eller eventult andre. Blir glad for alle meninger og erfaringer.

Jeg har brukt Norrøna dovre bukse i noen år. (Den varer stort sett i 8-9 måneder)

Jeg anskaffet en Norrøna recon bukse sist gang det var aktuelt med ny bukse. Bra greier, bortsett fra et jeg ikke likte lukkingen nederst.

Det samlet seg en del rask og sorpe i foldene, og i regnvær ble det lett at buksa ledet vannet ned i skoene.

Disse tingene er ikke noe problem med Dovrebuksa. (Begge blir skitne til over kneet i dårlig vær.)

Men reconbuksa virker noe mer robust enn Dovre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Norrøna dovre bukse i noen år. (Den varer stort sett i 8-9 måneder)

Jeg anskaffet en Norrøna recon bukse sist gang det var aktuelt med ny bukse. Bra greier, bortsett fra et jeg ikke likte lukkingen nederst.

Det samlet seg en del rask og sorpe i foldene, og i regnvær ble det lett at buksa ledet vannet ned i skoene.

Disse tingene er ikke noe problem med Dovrebuksa. (Begge blir skitne til over kneet i dårlig vær.)

Men reconbuksa virker noe mer robust enn Dovre.

Kjøpte recon dressen for ikke så lenge siden, men har fått testa den ut i skikkelig møkkavær og er storfornøyd!!

Det du nevner om "lukkinga" nederst (det er en meget robust stramming\strikk) kjenner jeg meg ikke igjen i, jeg

synes at den fungerer utmerket, akkurat som den skal. Når du sier at den "fører vannet ned i buksa" tror jeg ikke du har dratt buksa utpå skoa, gjør du det holder du deg knusktørr fra regnværet vertfall! Har ikke testa buksa vinterstid, men i pissregn og sommer\høstfjell er den super vertfall, regner med den er like god vinterstid også!

Virker vertfall meget robust, samt at det er en hel del fine detaljer! (som f.eks glidelås på lårlommer, glidelås helt opp til kneet mm.) Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Ble til at jeg kjøpte recon. virker meget solid, så da får jeg bare prøve og se hvor lenge den holder. Skal snart på ukestur til Femundsmarka så da får jeg se om den duger.

Er litt skeptisk til lommene øverst, om det vil komme inn mye vann der. Sikkert ikke noe problem viss mann har jakke som er så lang at den går over, men det tror jeg ikke mi gjør.

Ellers lurer jeg på om det er noe behagelig å gå med buksa rett innpå skinnet? Har nemlig bare hatt bukser med nettingfor tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.