Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe remmer og plastspenner


Pål L

Anbefalte innlegg

Lurer på om dette temaet har blitt tatt opp før her, men fant ikke den gamle tråden...

Har tenkt å lage meg noe utstyr på egenhånd, men til det trengs det jo visse "råvarer". Jeg trenger noen forskjellige plastspenner, remmer og noe tekstil av nylon. Sistnevnte kan jeg sikkert bruke en gammel regnjakke eller noe annet jeg finner til. Spenner og remmer er jeg nødt til å kjøpe. Problemet er bare at jeg ikke vet hvor.

De fleste spennene på utstyr jeg har er av typen Duraflex og disse ser ut til å være av god kvalitet. Finnes det noe sted hvor det går an å kjøpe små kvantum av slike spenner og noe slag remmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

under sekker/bæremeiser/tilbehør på bergans.no finner du spenner og pakkreimer av ulik strl. hvis det var noe sånt du tenkte på.

edit: slikt finnes i de fleste sportsbutikker. de har i hvert fall mulighet til å bestille det til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

under sekker/bæremeiser/tilbehør på bergans.no finner du spenner og pakkreimer av ulik strl. hvis det var noe sånt du tenkte på.

Det var noe slikt jeg tenkte på ja. Kan selvsagt kjøpe noen av de pakkene til Bergans, men hvis det hadde vært mulig å kjøpe f.eks remmer i metervare noe sted så hadde det vært å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvem som kan ha slikt i metervare. tekstilbutikker? båt- og seilbutikker? det brukes vel noe lignende reimer i redningsvester bl.a. evt går det an å kontakte bergans/norrøna/helsport eller andre norske produsenter av friluftsutstyr og spørre om du får kjøpe. med den gode servicen fra norrøna og helsport som blir skissert her inne på forumet er det ikke umulig at du får kjøpe metervis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For reimer som metervare kan du kanskje bruke lastereimer? Fås billig i ulike størrelser på Biltema, Clas-Ohlson og liknende. Hvis du i tillegg klarer å finne spenner som passer til lasteremmene i bredde og tykkelse så er du i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.