Gå til innhold
  • Bli medlem

Kosedyr ?


Rune

Anbefalte innlegg

Hva i all verden er dette ..... ? Neppe noe kosedyr!!! Bare se på den kjeften ..... :cry:

_Havmonster_tittel__821181x.jpg

Les mer her!

NB: Moderator får ha meg unnskyldt, hvis han (Torgeir eller Jarle) synes bildet/temaet virker upassende!

_____________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er ekte eller uekte, er hverken bevist eller motbevist ..... enda! Iflg. CNN skal deler av "dyret" analyseres. Les artikkelen litt nøyere neste gang.

___________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ligner på en skillpadde. Hodet har i hvert fall et skilpadde-lignende nebb og lemmene har loffer. Kroppsformen derimot ser for slank ut, men jeg har aldri sett skalløs skillpadde før og vet ikke helt hvordan de ser ut. Et annet spørsmål er selvsagt hvorfor den mangler skallet. En mulig forklaring på dét kan være at noen har tatt skallet, det kan sikkert selges for klinkende mynt. Kanskje det er restene av ulovlig skillpadde-skall jakt vi ser bilde av? Men hvordan de i så fall har klart å fjerne skallet uten å maltraktere "innmaten" vet jeg ikke. Kanskje de klipper opp skallet på undersiden?

For øvrig er jeg alltid åpen for at dette er nok et eksempel på juks og bedrag fra verdensveven.

Trond Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert verdt bryderiet, men jeg blir mer og mer i tvil om dette kan være restene av en skillpadde, gal kroppsform og form på loffene.

Jeg tenkte på det samme vedr. skillpaddeteorien. Kroppsformen er feil, og det samme gjelder loffene! En skillpadde har ikke denne typen loffer. De ser ikke slik ut. En annen ting, er at en skillpadde ikke har tenner i kjeften på innsiden av nebbet, noe dette dyret tilsynelatende har, hvis man ser litt nøye etter.

Hva slags dyr dette er, må være en oppgave for zoologer, men den svenske zoologen som uttaler seg, mener jo at det hele er svindel og uekte. Dersom CNN virkelig mener at "dyret" skal til analyse, skal det bli interessant å se utfallet!

_______________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skillpadder hale da? Her ser det jo ut som dyret har en lang hale.

Kanskje ett forsøksdyr som er dumpet, innavl og genmanipulasjon kan gi mye rart av avkom.

Men dette tror jeg er ett manipulert bildet av ett dødt dyr.

Du har rett i det med hale, men jeg tviler på at det skal være et forsøksdyr.

En annen ting, er at en skillpadde ikke har tenner i kjeften på innsiden av nebbet, noe dette dyret tilsynelatende har, hvis man ser litt nøye etter.

I denne artikkelen finner du et nytt bilde av "monsteret", med bedre oppløsing, og nå ser det ikke fullt så mystisk ut lenger:

http://www.foxnews.com/story/0,2933,396182,00.html

Jeg synes det ligner på ei bikkje.

Dersom CNN virkelig mener at "dyret" skal til analyse, skal det bli interessant å se utfallet!

Jeg finner ingen kilder som støtter at levningene skal undersøkes, faktisk står det flere steder at stedet for levningen holds skjult, og dét peker mot hoax.

Trond Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne artikkelen finner du et nytt bilde av "monsteret", med bedre oppløsing, og nå ser det ikke fullt så mystisk ut lenger: http://www.foxnews.com/story/0,2933,396182,00.html

Jeg synes ikke dette bildet oppklarer noe som helst, tvert imot. Det skaper bare enda mer forvirring. Hodet på dyret (det nye bildet), ligner svært lite på det jeg la inn over. En annen ting er at dette dyret har stedvise flekker med pels.

Det kan selvsagt være det samme dyret, men av nyere dato enne det forrige! Jeg tror ikke det er noen slags hund, ei heller skillpadde eller noe annet kjent pattedyr. Kanskje et genmanipulert forsøksdyr som kan ha rømt e.l. ..... (uten faste holdepunkter, blir det bare spekulasjoner og gjetninger).

Den svenske zoologen som uttaler seg, virker også uvitende om hva slags dyr dette er, siden han mener det må være uekte!

_________________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være et hundelik. Tipper det er noen som har mishandlet en hund og så kastet den på sjøen (død eller levende/fastbundet – synes jeg ser restene av et tau på den ene framfoten), så har den ligget i sjøen ei stund og begynt å gå i forråtnelse/oppløsning (pelsen og deler av snutepartiet er råtnet bort). Den ser oppblåst ut (særlig under buken) men det skyldes sannsynligvis gassutvikling når innvollene går i forråtnelse, - så har den blitt skyllet i land (ser tydelig at den ligger på ei sandstrand) og sol og vær og vind har tørket ut huden slik at den ser ut som den gjør. Etter formen på hodet ser det ut som en pitbull-er.

...mye oppstyr for en stakkars hund, typisk USA, de har tydeligvis agurktid der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.