Gå til innhold
  • Bli medlem

"Skogstur" i Bergensområdet


bonzai

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært en tur på Hardangervidda og funnet den fasinerende, men altfor gold for min smak. Lysten på å dra på tur er likevel om noe mer tilstede enn før! Jeg likte stillheten og følelsen av total avkobling.

Er på utkikk etter noe mer skogskledd turterreng i nærheten av Bergen. Trenger ikke å være verdens dypeste skoger, men et tre nå og da lyser opp tilværelsen. Finnes dette og i så fall hvor? Jeg er avhengig av offentlig transport for å komme meg til området også.

Ser for meg helgeturer i telt og gjerne litt fisking i samme slengen. Og ikke så mye folk selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

Ser det er ei lita stund siden spørmålet var lagt inn, men svarer likevel.

Det fins et par fine områder i Bergen Kommune med plenti skog. Canadaskogen mellom fyllingsdalen og Lyderhorn. Kan velge mellom turveg og uttallige muligheter til å rote seg litt vekk.

Elles er heile fjellsida fra laksevåg til bønes fin. Spesielt Langeskogen som ligg mot bønes. Mykje forskjellig barskog ispedd litt bjørk.

Elles e raudlifjellet og solbakkefjellet i OS kommune fine og.

Du får gje ein lyd om du treng fleire tips

Gapahuken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine plassar rundt Raudlifjellet ja. Eller så kan du ta bussen til Bjørkheim eller Hisdal, hopp av her og følg stien mot Raudvatnet, drei til høgre eit stykke oppe og gå mot Fitjavatnet. Her er det fisk og mykje skog og ein del småtjødner, fint område.

Er og ein del fine skogsområder på Osterøy men der er det kanskje litt vanskeleg med kollektivtransport....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble skogstur på meg. Faktisk til Raudlifjellet. Tok sykkelen fatt og syklet fra Bergen til Raudlivann og gikk derfra. Forbausende øde såpass nært Bergen. Så ingen tegn til sivilisasjon der bortsett fra flyene som skulle lande på Flesland, men de var langt nok borte til å ikke genere meg. Ingen kraft eller telefonmaster. Anbefales hvis du vil ha en bynær skogstur!

Takk for de andre tipsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.