Gå til innhold
  • Bli medlem

Mat på fjelltur


karakas

Anbefalte innlegg

Driver og ser over hva jeg har av utstyr nå, og tenker på å ta med en lite overnattingstur i helga, men hva slags mat er det enkelst/smartest å ha med. Jeg har endel poser med turmat, men det blir jo litt kan å fyre opp primusen hver eneste gang en skal spise. Så hva kan jeg ha med? Er det den gode gamle brødskiva med brunost, eller finnes det litt mer spennende løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karbohydrater er jo det viktigste når man er i mye fysisk aktivtet. Så pass ihvertfall på å ha med deg karbohydratrik mat med lav GI. Havregryn er en sikker vinner der. Det sammen med litt vann og sukker er en sikker vinner uansett om du er på tur eller i heimen. Brødskive med flykræsj er heller ikke dumt. Da får du i deg gode karbohydrater fra det (GROVE) brødet og fett og proteiner fra fisken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskive med brunost er jo uslåelig. Har du prøvd med paprika på? Salami med cherrytomater er heller ikke å forakte. Du kan jo blande tørrmelk i en frokostblanding som du senere bare har litt vann i. Yogurth.

Stort sett all mat tåler et par døgn utenfor kjøleskap uten at det blir dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger ihvertfall til frokost Go´dag Energi musli med tørrmelk! det holder på energien lenge.. 150gram og 2 dl melk og en kopp kaffe:D

Uansett, for en helg så er jo brødmat med div fristende pålegg på bruktbart det.. råtner jo ikke på to dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, ble til at jeg kjøpte inn noenfullkorns Polarbrød, de holder seg ferske og gode litt lenger enn vanlige skiver. Og så fannt jeg noe greier på Obs! som virket spennende, ett alternativ til Real, bare at de bruker kjemi til å varme opp og ikke ild, hellet litt saltvann i en pose og putter pakken inni og så varmes det. Kjøpte en lasagne og en tortelini greie, så får jeg bare se hvordan det smaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laga meg en pakke gele på fjellet nu sist på ukes turen... blir en halv liter gelè.

Dette forutsetter at du skal være ei stund på samme sted da, for den bruker fort 4-6 timer å stivne...

Det va kjempeknall å hive i kroppen, rett før vi gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.