Gå til innhold
  • Bli medlem

hilleberg telt +web shop: moontrail


johnpd

Anbefalte innlegg

vet at teltet VE25 til the north face har forskjellig duk om du kjøper teltet i usa eller europa, er det noen som vet om det samme gjelder hilleberg?

og er det noen som har erfaringer med den amerikanske nettbutikken moontrail?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hva er det som er forskjell på duken? Jeg kjøpte mitt VE-25 fra USA, har aldri hørt om noe forskjell tidligere.

husker ikke nøyaktig ka som e forskjellen men det er noe med silikonbehandling av duken tror jeg. dvs at den europeiske duken er bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på North Face sine nettsider at duken for det amerikanske markedet har polyesterduk mens duken er av nylon på det europeiske markedet. Dermed er det bedre duk på den europeiske versjonen. Merkelig at The North Face velger polyesterduk på sine amerikanske telt. Trodde alle ekstremtelt ble produsert i ripstop-nylon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polyesterduken som brukes på det amerikanske markedet er flammehemmende noe som gjør det vanskeligere å sette fyr på teltet, denne har imidlertid vestentlig lavere rivstyrke enn silikonbelagt nylon som brukes på det europeiske markedet.

Så hvis man ikke vil brenne inne/ikke har kontroll på primusen er kanskje "amerikansk" duk best. Hvis man ønsker styrke er den europeiske best.

Jeg tror hilleberg sine telt er sydd i nylon (kerlon) uansett hvor man kjøper dem

Hilsen Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.