Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskestangholder Kajakk


kis

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har holderen på venstre siden skrått forran/nedfor koppiten, stanga ligger bakover langs kajakken. Det gjør det lett å dorge, samtidig som jeg har god tilgang til å justere bremsen dersom jeg får fisk, setter meg fast etc. Og det er lett å få tak i stanga. Når det ligger slik er ikke stanga/snella i veien for padlinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke stangholder, men har haspelstanga festet i en 1 meter lang strikk til kajakken.

Når jeg dorger ligger stanga langs siden med toppen bakover. Festet med strikk. Strikken er bunnet fast i tauverket og festet med en liten stålkrok. Lett å løsne. Blir det hugg på småspek sjøørret er sena fri slik at bremsen kan ta av for hugget. Jeg får løsnet stanga i løpet av et par sekunder.

(Favoritten er flytende wobbler. Stopper jeg opp så flyter den opp.:D )

Edit:

(Stanga er en billig teleskop. Når den ikke er i bruk er det bare å dytte den sammen)

mvh

Kardam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom en dykkerbutikk og skaff deg et fangstnett som du kan ha hengende i en carabinkrok bak sittebrønnen (evt. lag en selv). Om du ikke bruker deksbag så kan du henge den forran deg. Eller gjør det på mannemåten og slipp steinbiten nedi sittebrønnen! Blir sikkert en god historie og fortelle barnebarna (om ikke steinbiten sørger for at det blir skralt med barnebarn da) ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.