Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltplass ved Koldedalsvannet


JohnB

Anbefalte innlegg

Hei

Planlegger noen teltovernattinger i ved Koldedalsvannet ifm turer til Falketind og Uranostindane.

Ankommer litt sent på kvelden, så hvis noen kunne fortelle sånn noenlunde hvor det er best å slå opp et telt i området der hvor anleggsveien slutter hadde jeg blitt glad :)

Er det noen som har kjørt veien innover i år som kan si hvor langt man kan kjøre?

Mvh

John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! :?

Siden jeg aldri har vært i området så er jeg litt usikker på hvor vannuttaket og den bekken er og om jeg evt finner det lett i tussmørket.

Du skulle ikke ha en kartreferanse på Startens Kartverk 1:50000 kart for Jotunheimen Vest?

Er det evt langt å gå fra bommen/parkeringsplassen? (Er dette samme sted?)

....forøvrig er jeg også spent på hvor langt den veien er kjørbar. Ringte Tyinholmen, men den damen som jeg fikk snakket med der sa at hun "trodde" ikke den var åpen lengre enn halveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :?

Siden jeg aldri har vært i området så er jeg litt usikker på hvor vannuttaket og den bekken er og om jeg evt finner det lett i tussmørket.

Vannuttaket er der vegen slutter. Jeg veit ikke hvor teltplassen er.

Er det evt langt å gå fra bommen/parkeringsplassen? (Er dette samme sted?)

Bommen er ved nasjonalparkgrensa. Vegen pleier imidlertid å være stengte av en stor snøfonn et godt stykke før koldedalsvannet. Vegen brøytes ikke opp.

Ca kartreferanse for snøfonna:

UTM32: 6802617, 456824

Dette er altså langs vegen sørvest for høyde 1247 om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.