Gå til innhold
  • Bli medlem

fiskevann i harstadområdet?


cpt.morgan

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Annonse

Hei

Tverrfjellvatnet, ca 1 times gange opp fra refsnes er meget bra. Anbefaler en dagstur via Strielvvatnan, Tverrfjellvatnet, Bonstervatnet, Langdalsvatnet(husk myggolje!!!) og nedat om Vebostadvatnet(Best om man da er to og kan sette igjen en bil ved grustaket på Setran.) Området rundt kvæfjord forøvrig er spekka med fine vann. Vegen mellom Staumsbotn og Sørvik er et fint utgangspunkt til mange vann. F.eks Finnkonevatnet. Korsvannet osv. Kjøp et kart og fråts! Fiskekort kjøpes i kiosken ved mathuset på Borkenes. vær obs på mange forskjellige soner. Jeg ble anbefalt å fiske rundt vannene med spinnere i sølv og blått. Fungerte noenlunde det, men jeg fikk fikk flest fisk på Tverrfjellvatnet på mark og søkke. Se etter sandgrunnen på venstre(nordøstlige) sida av vatnet og ta deg noen timer der. Se deg godt for der du trår, jeg har nemlig lagt igjen hjertet mitt der :roll:

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig sammentreff da gitt. Si fra hvordan det gikk da. Verdt å nevne er at du bør gå langs høyre side av Vebostadvannet(Vebostad-siden), forbi gammen(som faktisk er åpen for alle) og bort til steinura der Kaltdalsbekken renner ned. Der er den beste fiskeplassen såvidt jeg vet. Hvis du er fjellgeit så kan du også gå opp til Kaltdalsvannet(se opp for steinsprang) men hold deg til venstre siden av vannet. Jeg var livredd sist jeg var der oppe og gikk på høyre siden . Har hørt at det er tatt ørret på 3,2 kg der oppe. Forøvrig er lågvannet også verdt et forsøk. Lite, rundt og grunnt, men det tas flere ørret over kiloen der hver sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært på vebostadvannet en tur for første gang. vi var på venstresida av vannet,vurderte å gå bort til den andre sida,der hvor det kommer ned en bekk i "rasområdet" men det kom en sinnsykt tjukk tåke rundt klokka to på natta, som ble liggende helt til i sekstida da vi gikk ned så vi gidda ikke.

vi kom opp klokka tolv ca.

det ble fem greie ørreter. disse fikk brodern i løpet av de første 90 minuttene. etter det var det stortsett dødt. like før vi skulle gå ned fikk jeg en ganske voksen på,men den kom seg unna ca ti meter fra land.

alt i alt en bra tur,bare synd tåka lå så tett.

neste gang skal vi helt klart teste andre sida av vannet.

bakken opp dit var forøvrig litt hat for en latmakk som meg :D

tok noen bilder,men aner ikke hvordan jeg skal få lagt de ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ørret i tverrfjellvann. Hva tok dere fiskene deres på oppå vebostadvannet?

Og det går forresten langt flere steinsprang fra middagstind enn fra den andre sida. og grunnen er i ferd med å rase ut sånn ca litt over midten på vannet der et sted. i bratta der. Anbefaler høyre side!! Venstre sida er bare fin om du skal videre til langdalsvannet. Du kan kjøre opp ved vannverket og oppover et godt stykke så det blir litt kortere å gå. Men den lange bakken rett opp er temmelig drug ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tok alle på ei 10 grams møresild type blank/gul/oransje! prøvde litt med mark og dubb,men det var ikke et napp å se. jeg prøvde åsså flere tobyer uten hell. De nappene jeg fikk var på møresilda blank/blå og kobber/rød.

regner med at det blir ny tur opp der i helga,skal prøve litt flere steder på vannet da.

hvor kjører man for å komme opp til det vannverket du nevner? vi gikk helt fra veien, der det står et skilt om vebostadvannet etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører noen hundre meter forbi grustaket som tilhører Tor Vebostad (han eier den røde hytta på nedsiden av veien der. Står det en blå subaru forrester der så bank på og spør ham om det er greit at dere kjører opp. Grei kar!) og tar første til venstre etter bekken, ved et stort rødt uthus. der ser dere ei meget solid grind som dere må huske å lukke igjen etter dere. Da kan dere kjøre så langt dere tør. Det hender de er oppover med traktor eller firhjuling for å se stter sauen sin, så parker slik at de kommer forbi. Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

det har vært veldig fint vær siste uka ja , gikk en tur rundt folkeparken forrige helg, var enda litt is der da men får ta en titt denne uka, fikk faktisk et par fine ørreter der ifjor :idea: greit nok når man ikke er lars monsen selv :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.