Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin gps topokart installasjon


Anbefalte innlegg

Hallo gutter og jenter.

Jeg har akkurat fått meg en Garmin 60csx som det kun er installert basekart på europa.

Jeg har funnet noen topo kart her og der, men jeg får ikke åpnet eller installert dem.

Da jeg har hentet dem så klarer ikke pc èn verken å pakke dem ut eller se på dem. Ukjent filformat.

Jeg får som sagt ikke pakket dem ut eller installert dem på Mapsource.

Kan noen snakke meg gjennom dette trinn for trinn da jeg ikke er noen datageni :wink:

Må jeg kanskje installere noe annet også enn bare kart??

Håper noen kan hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan f.eks trykke "prt scr" tasten, deretter åpne paint programmet du finner under programmer og tilbehør.

Trykk deretter tastene "ctrl v"(lim inn) deretter lagre det på skrivebordet som "jpg" fil.

Tilslutt poste det her på forumet :)

Noe enklere.....skjekk linken, kan finne nyttige ting der :wink:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=7192&highlight=topo+pro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok der ser du hva jeg kan om data :wink:

Det står : Garmin mapsource

filtype: Torrent , tpb

Den filen du har lastet ned er en Bit Torrent fil fra en eller annen fildelingsside. Det er meningen at man skal kjøpe disse kartene fra de som har utviklet dem. Mest sannsynlig er det nok en link til en ulovlig kopi du har der og det vil uansett kreve noe fikling før du får det til å virke på din pc etter at du får lastet det ned. Det er utenfor dette forumets tema, men du kan lese om fildeling på Slycks guide.

De har også eget forum om det er noe du lurer på.

http://www.slyck.com/story1710_Legal_Torrents_and_the_BitTorrent_Downloader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å kjøpe nevnte kart, ikke laste dem ned fra thepiratebay ... De koster ca. 700 per kartregion. Disse tilsvarer ca. 20-30 papirkart, så prisen er ikke helt på trynet.

TH

Bare 700? Alt for dyrt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.