Gå til innhold
  • Bli medlem

Soltindan, Ringvassøy


Anbefalte innlegg

Noen som har kjennskap med denne toppen?

Er den overkommelig for en med "lett høydestekk"? Går bra med litt klyving, bare ikke for luftig.

Vært på endel topper på Kvaløya, men ingen på naboøya og vurderer å kline til med den høyeste på første tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 år senere...
  • 3 år senere...

Hei, ser at denne tråden er gammel, men jeg baserte mitt løypevalg på informasjonen jeg fant her, derfor tenker jeg at andre kan gjøre det samme.

 

Jeg gikk på denne toppen 1. september i år.

 

Jeg fulgte ruta som Kristen anbefaler over her (bra kart!), fram til breen. Slik jeg vurderte det er breen for isete og bratt. Jeg valgte derfor å krysse breen nesten nede ved vannet, og gå opp til midten av traversen derfra. Jeg tror dette er et tryggere valg. Det er definitivt luftig for en med litt høydeskrekk mellom topp 988 og toppen 1051, men kanskje akkurat passe utfordrende?

 

Bilde: Toppen til venstre og breen

Bilde: Traversen mot Soltindan 1051

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.