Gå til innhold
  • Bli medlem

Riva 3 eller Voile 3 Pin Hardwire?


Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg skal kjøpe bindinger og ski for fjellkjøring og kanskje litt i bakke i ny og ne (bortover og nedover, m.a.o.). Har bestemt meg for Fischer E109 ski, og har Crispy Sypolen lærstøvler.

Jeg lurer nå på hvilken binding jeg bør velge. Vurderer Riva 3 og Voile 3 Pin Hardwire Telemark Binding.

http://www.voile-usa.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=608-21&Category_Code=Off-Piste&Product_Count=

Hadde egentlig bestemt meg for sistnevnte (den fåes også med utløsersystem), men har sett at Riva 3 er vesentlig rimeligere.

Hovedsaklig skal utstyret brukest til vanlige fjellturer, som Hadangervidda i påsken, men ønsker også muligheten for å bruke bindingene med plaststøvler i bakke. Ser for meg at det kommer til å bli en del bakkekjøring. Passer tre-pins med plaststøvler?

Hadde satt stor pris på kommentarer/anbefalinger angående bindingene (og ski/sko-kombinasjonen...).

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et litt snusfornuftig svar: Riva 3 vil passe ski og sko perfekt. Så kan du bruke en sesong (med litt penger spart) til å finne ut om du kanskje skal investere i litt kraftigere utstyr, både hva gjelder ski, sko og bindinger; det er slett ikke dumt å ha to sett med skiutstyr for å utnytte skisesongen best mulig.

ps Husk litt plate under bindingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, steinur.

Riva er nok et bra alternativ, men det blir (desverre...) bare med det ene paret med ski...

Det er vel derfor jeg har kjørt meg inn i problemstillingen... :lol: Pose og sekk, ja takk, alt sammen.... :D

Takk for svar uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret mitt ble som det ble mye på grunn av at du nevnte plastsko og bakkekjøring, tror ikke Riva3 liker plastsko noe særlig (?), Voile bindingen virker litt kraftigere, så muligens?, men skiene/skoene er ikke særlig å kjøre med på kanonsnø (tenk på ledd som skal vare lenge). Hvis du derimot kjører litt utenom preparerte traseer blir det annerledes, da trenger du strengt tatt ikke annet utstyr. Jeg har selv E109/Riva3/Varg lærsko (og bare det) og syns jeg lever godt med den kombinasjonen. Sitter her i sommervarmen på Vestlandet og unner deg mange fine skiturer.

pstips Skifeller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.