Gå til innhold
  • Bli medlem

Realturmat


Fjelljenta85

Anbefalte innlegg

Jeg har nå testet realturmat på en fjelltur jeg var på. Jeg ble veldig overrasket over realturmat, trodde ikke det var så svært og bra som folk skulle ha det til. Men jeg ble positivt overrasket og kommer til å ta med meg realturmat neste gang jeg skal på fjelltur. Jeg prøvde Storfegryte og den smakte jo som storfegryte du lager hjemme på kokeplata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte Rema 1000 -butikker fører en drytech (Real Turmat) -lignende vare som kun (etter hva jeg husker) er merket med Turmat. Embalasjen er sølvfarget og turmaten er rimelig i pris ( 39,- kr ) og like god som Real sin. Desverre har ikke alle Rema-butikker tatt inn denne, men er man på hils med sin lokale Rema-kjøpmann, vil jeg tro den kan bestilles.

Jeg reiser på to ukers tur nå på mandag og har med meg 3 "rema-turmat" og 7 real-turmat. Hadde det ikke vært for at Rema var utsolgt, ville jeg valgt bare den typen. Personlig synes jeg 39,- kr per middag er mer enn nok om man ikke skal betale 55,- (i billigste fall, XXL). Mener å ha sett Real-turmat helt oppi 79,- kr middagen!! VANVITTIG!!

"det enkle er ofte det beste..." - tja, jeg synes nå hvertfall billigste turmat-sort er helt ok :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt mye av disse produktene gjennom noen år nå, og må si jeg foretrekker Real. Porsjonene og næringsinnhold per måltid er ørlite større (mer kcal) hos Real enn Adventure foods. Real smaker også noenlunde det som står på posen og har litt større kjøttbiter/gr.saksbiter enn Adventure. Adventure Foods er dog noe mer "pakkvennlige" i f.eks. vanntette matposer, dvs. ikke så skarpe kanter/litt mer hendig størrelse, og koster i gjennomsnitt litt mindre enn Real.

Man kan med hell også ha med saltet eller tørket kjøtt/pølser som f.eks. en Chorizo og ha oppi for å øke smaksopplevelsen og energi-innhold på lengre turer.

God tur.

Mvh

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kan gi dere et enkelt tips! Hvis dere prøver forsvarets feltrasjoner som turmat. Der er det frokost,lunsj og middag. Det er DRY-TECH som lager disse. Så det er det samme prinsippet,men mye bedre enn de man får på butikken. I tillegg er det med sjokolade,tyggis,våtserviett,vitaminer og kaffe/te. Så det er å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt både Real Turmat og Dry tech. På vinterstid synes jeg det kan bli litt lite til middag med en slik pose, og suplerer gjerne med en halv pose potetmos. Lett og lettspist. XXL selger Real til 49,- pr pose nå, og det er ikke så steingalt, selv om selv-laget sikkert blir billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAH realturmat er for lathanser som ikke greier å lage mat på tur eller bære vekten av det. ingenting slår havregrøt, og forskjellige risretter på tur, pasta di parma kan dra dit peppern gror.

realturmat sammenligner jeg med store ekspedisjoner, f.eks grønland eller polene. veldig harry å dra med seg det ellers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

real turmat er for folk som vil ha sekken litt lett... skal man på skævven en dag eller to, og ikke gå noe, er det mye bedre å unne seg egg og bacon til frokost, osv=)

er man på fjellet, og skal gå langt, er real turmat, el l. fin mat. man trenger bare å ha med seg kaffekjelen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier nå Bjørn Even, -er at du kan alt om forholdet mellom næringsinntak og hvordan/hvor mye man forbrenner? Virker som om du er ganske blå når det gjelder hva av næring en bør ha i seg. Sett deg ned å les, bli viten, og kanskje også erfare deg litt om ernæring før du prøver å drite deg ut neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real og forsvarets drytech er nøyaktig samme greiene. Forskjellen er at forsvaret pakker frokost, lunch og middag + enmassedritt i en pakning. Dette blir blytungt, og alle som bærer maten selv på lengre øvelser i forsvaret legger igjen all dritten før avreise. Våtserviettene er kjekke though.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier nå Bjørn Even, -er at du kan alt om forholdet mellom næringsinntak og hvordan/hvor mye man forbrenner? Virker som om du er ganske blå når det gjelder hva av næring en bør ha i seg. Sett deg ned å les, bli viten, og kanskje også erfare deg litt om ernæring før du prøver å drite deg ut neste gang:)

hva har jeg sagt som betyr at jeg vet alt om forholdet mellom næringsinntak og hvordan/hvor mye man forbrenner? ikke noe så vidt jeg kan se. prøv å forstå hva folk skriver før du kommenterer/driter deg ut neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har jeg sagt som betyr at jeg vet alt om forholdet mellom næringsinntak og hvordan/hvor mye man forbrenner? ikke noe så vidt jeg kan se. prøv å forstå hva folk skriver før du kommenterer/driter deg ut neste gang

En liten refleksjon er vel at du er den eneste som er i nærheten av å drite deg ut i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Dry-Tech er firmaet som lager Real Turmat. ;)

Undres litt på hvorfor prisen er så variabel... 79 og 89 er vel høyeste jeg har sett.

Og på Obs her i Tromsø spretter prisene opp og ned fra 49kr stk til 69kr stk.

Prisene er faktisk svært lave i forhold til innkjøpsprisen! jeg forstår godt butikker som tar 79,- og 89,- pr middag da dette er angitt "veil. pris" fra leverandør, og selv da med en temmelig lav fortjeneste i forhold til andre varer med tilsvarende rullering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.