Gå til innhold
  • Bli medlem

Skiføre på Sognefjellet


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som har oversikt over skiføret på Sognefjellet?? Tenkte å ta en tur dit i helgen som kommer!

Håper på tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

morten skrev:

Hvor er det egentlig mye snø nå??

Som du ser av turrapporten min fra sist onsdag, var det da bra med snø på Oppdal selv om det var litt avblåst på de mest utsatte rabbene. Men med det været som er nå, har det kanskje sunket litt sammen der også nå.

Ute er det skikkelig trist og grått her i Trondheim/Storhornet i alle fall. Vind, regn og +6 grader har rensket terrassen min for snø og tror jeg må opp ganske mye for å finne nysnø. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det jo kommet en del snø i Valdres i det siste. Da vi var på hytta for to uker siden var det så å si bart, mens da vi kom opp for én uke siden hadde det kommet minst en halvmeter.

Jeg ser på webkameraet på Turtagrø at det er lite snø der, men jeg må si at jeg alt i alt synes det er positivt:

+ Sommeren kommer tidlig, og man kan tidlig gå fotturer

+ Man kan gå til fots i store deler av juni, da også blomstringen er på topp

+ Fottursesongen blir lenger totalt

- Det kan bli dårlige forhold for maiturer på ski, breene kan være usikre

- Det kan bli litt ørkenaktig i Jotunheimen på sensommeren når det er svært lite snøflekker igjen

For meg veier plusspunktene tyngre enn minuspunktene, men jeg kan likevel forstå de som setter pris på en skikkelig snøvinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ Fottursesongen blir lenger totalt

Joa, men snører man på seg et par gamasjer og den rette innstillingen kan man få til mye spennende i juni. I fjor var vi på 2 fotturer til totusenmetere i slutten av juni og Storen fikk besøk allerede 1.7 til tross for sen vår. Så Fottursesongen kan nok uansett strekkes fra juni-oktober for de som er ivrige. For fleretallet vil det nok alltid være siste halvdel av juli og august som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten, jeg har selv besteget f.eks. Nautgardstind og Østre Leirungstind rundt St.Hans, og det har medført timevis på truger i tildels meget råtten snø (og da snakker jeg ikke om "råtten" i visse personers forstand, men råtten etter ordets rette betydning). Det er fine opplevelser, men samtidig slitsomt og tungvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.