Gå til innhold
mrfish

Hardangervidda

Anbefalte innlegg

Planlegger å gå vidda på langs alene om ca 2 uker. Jeg har brukt senorge.no aktivt for å finne et tidspunkt og en rute som sikrer at jeg slipper å tråkke i for mye snø på turen, men er usikker på om nettsiden viser forholdene 100% riktig. Jeg hadde tenkt meg å gå fra Finse til Haukeli, men ettersom det fortsatt virker som det er snø rundt Finse vurderer jeg å heller starte ved Ustaoset. Den opprinnelige ruten var Finse-Krækkja-Sandhaug-Hellevassbu-Haukeliseter, men nå vurderer jeg Ustaoset-Heinseter-Rauhellern-...-Haukeliseter. Jeg kommer til å sove i telt, så hyttene viser bare den generelle ruten jeg tenker å ta. Antar det er en del som har gått fra Finse, og det er ruten jeg helst vil ta, men er det noen som har vært i området i det siste og sett om det er mye snø eller som ha gått fra Ustaoset og har erfaringer derfra. Jeg har ellers knapt med tid :) så en liten pekepinn på hvor lenge man i snitt må regne å bruke på turen hadde vært flott.

Eirik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ringt til Finsehytta eller Krækkja og spurt.

Forøvrig greit å gå fra Ustaoset til Krækkja, så er du kjapt inne på den opprinnelige planen din..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.