Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold over Styggebreen for tiden?


sturlalv

Anbefalte innlegg

Vi er to herrer på rett side av førtiårskrisen som skal ta med våre respektive åtteåringer på Galdhøpiggen om en drøy uke. Vi ser på oss selv som relativt erfarne fjellfolk, og har stegjern, isøks, seler og diverse tauverk og isenkram. Imidlertid bør vi nok ikke skryte på oss for mye reell breerfaring.

Spørsmålet til de ærede forumbrukerne er om det, slik snøforholdene er mellom Juvass og Piggen for tiden, kan være trygt å følge tråkket over Styggebreen på egenhånd, eller om vi bør henge oss på førerne?

Mvh

Sturlalv 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min far er fører der innimellom. Og det anbefales at dere går med fører om dere ikke har så mye breerfaring. Stegjern mm. trengs nok ikke, da det ikke er mye is, men jeg ville heller ha "sneket" meg med taulaget fra Juvasshytta, da de har førere som kjenner breen godt. Godt tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.