Gå til innhold
  • Bli medlem

Boltede ruter på flere taulengder


toss

Anbefalte innlegg

Har klatret litt men bare på bolter og ikke flere taulengder, og nå har jeg lyst å komme litt vekk fra de typiske klatrefeltene hvor man klatrer en taulengde og rappellerer ned. Finnes det noe sted i Norge hvor man kan klatre flere taulengder på bolter? Gjerne opp på fjelltopper også. Klatrer ikke så veldig hard enda, så det bør ikke være over grad 6, men om det bare finnes av høyere grader har jeg jo noe å strekke meg etter :D

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Rogaland er det to ruter på 80m på Bergsagel. altså 2 tau lengder og dem er slik at på den ene er første taulengde grad 6 og andre grad 6- og omvendt på den andre ruten.

Har selv klatret dem og synes dem er veldig fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet tenker du på da ?

Et tips kan være www.steepstone.com

og nettfører for div. områder.

Når det gjelder fjellklatring i Norge er det liten trqadisjon for å bolte. Her må du nok frem med kileknippet og kammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar 8)

Jeg bor for tiden i Bergen, så vestlandet er jo mest aktuelt, men går jo ann å reise på en klatreferie også.

Har tenkt på å lære meg naturlig sikring, men det hele blir jo straks litt mer risikofylt og vanskelig da, så jeg har lyst å i hvert fall vente en stund med det. Men så har jeg litt lyst til å komme vekk fra disse vanlige klatrefeltene også..

Men setter stor pris på alle svar! Bare kom med flere tips om dere har det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.