Gå til innhold
  • Bli medlem

varighet på propan/butan flasker


Kim S

Anbefalte innlegg

skal på langtur nå snart (2 dager), og skal ha med primus med p/b blanding. Har ikke brukt denne type flaske så masse før, og bare lurer på ca hvor lang tid man kan steke med en flaske på C 250. ? Varierer jo selvfølgelig på hvordan styrke man steker, men bare sånn ca.

Håper på raskt svar.

Mvh Kim S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Hvor mye gass som brukes står i bruksanvisningen til brenneren din.

Det står det hvor mange gram den bruker i timen, så da er det bare til å regne ut.

Men en 250 grams flaske varer lenger en du tror, og skal du kun koke opp vann til "Real"-maten så holder den leeeenge til en helgetur.

Ellers er min erfaring at når jeg bruker gass, så skal det mindre til for at flammen blåser ut, en når jeg bruker parafin.

Er det noen som har tilsvarende erfaringer?

Hilsen Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar Storli! Skal sjekke det ut nå.

Når jeg skrev 2 dager så mente jeg 2 dager til avreise.. Skal være i marka i 16 dager.. Da regner jeg med at det ikke holder med en flaske.. :D

Kommer nok til å bli brukt en del gass på den turen.

Mvh Kim S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.